Installatie / configuratievraag

Opties

Hallo Allemaal,

Sinds vorig jaar december al een Tado V3+ kit met totaal 6 slimme radiatorkranen in huis dus nu maar tijd om ze te installeren...

Het idee is om in de woonkamer 3 slimme kranen te plaatsen en dan nog 1 slimme kraan op elke slaapkamer en zolder. Ik heb nu dit alvast in de Tado omgeving in te regelen voordat ik alles ga aansluiten. Nu heb ik de drie slimme kranen onder de woonkamer gezet, mijn vraag is pakt de Tado dit nu gelijk goed op of moet ik nog een aanpassing maken dat de slimme kranen prioriteit heeft boven de Smart Thermostaat welke ook in de woonkamer hangt. Het is nu toch ook mogelijk om de zolder afzonderlijk te verwarmen omdat deze zijn eigen zone heeft?

Nog een andere vraag, mij oude Chronoterm thermostaat stuurde de ketel altijd middels aan/uit principe aan, de ketel zelf heeft ook een openterm mogelijkheid. Heeft deze aansturing de voorkeur? Moet je de Smart Thermostaat hiervoor nog anders configureren?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als je de kranen in dezelfde ruimte plaatst in de app reageren ze in die ruimte hetzelfde. Daar hoef je niks aan te doen. Andere ruimtes reageren hier los van.

    Aansturen van de cv ketel is vanuit het rendement gezien het beste om deze als open therm te installeren.
    Je slimme thermostaat moet hier anders voor ingesteld worden. Standaard staat deze op on/off.
    Handleiding is terug te vinden op de website.