Welke instelling is correct en wat is het verschil?

Opties

Hallo,

Ik heb sinds kort de producten van Tado. Mijn setup:

Internetbridge

Bedrade thermostaat aangesloten op Honeywell zoneklep vloerverwarming (verwarmt woonkamer)

Extensiekit aangesloten op Vaillant CV ketel via eBus

5 radiatorknoppen

Het systeem werkt nu (denk ik). Ik zie de zoneklep schakelen wanneer de thermostaat warmte vraagt voor de woonkamer. Deze geeft via de internetbridge aan de extensiekit door dat de CV ketel aan moet slaan. Echter bij het aansluiten en instellen van het systeem kon ik 2 verschillende reeksen volgen, of kon ik ze beide instellen?

In de handleiding van de extensiekit staat het volgende wat beide voor mij van toepassing is. In beide gevallen gaat het over de "draadloze opstelling"

Welke reeks van de draadloze opstelling dien ik te volgen? Zijn ze allebei in te stellen? Wat is het verschil? Wellicht kan iemand mij hiermee helpen zodat ik zeker weet dat ik het goed heb gedaan / het een beetje duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Stephan

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Voor het aansturen van een klep moet de thermostaat op relaisschakeling staan, dus de onderste instellingen.

  • PhannieNL
    PhannieNL
    oktober 2021 aangepast
    Opties

    Hallo Herres,

    Ik heb ook antwoord van Tado ontvangen. Ik dacht namelijk hetzelfde als wat jij omschrijft in jouw antwoord, maar dit blijkt (misschien) toch anders te zijn. De verschillende reeksen, te zien in de afbeelding, heeft waarschijnlijk alleen te maken op welke manier de extensiekit is aangesloten op de CV ketel en staat dus los van de bedrade thermostaat en de zoneklep.

    Als ik het antwoord van Tado goed begrijp, geeft de Vaillant eBus reeks "draadloze opstelling" weer, dat de extensiekit via de eBus is aangesloten. En de 2e reeks Relais (alle fabrikanten) "draadloze opstelling" geeft weer dat de extensiekit via de relais aansluiting (aan/uit) op de CV ketel is aangesloten.

    Dit zou dus los staan van de bedrade thermostaat aangesloten op de zoneklep. Hier is geen specifieke instelling voor om het systeem te laten weten dat er met een zoneklep gewerkt wordt.

    Ik heb de mail van Tado beantwoord voor nadere uitleg en wacht dus op reactie.