Slimme airco IFTTT

Beste,

Ik heb 2 IFTTT applets aangemaakt die mijn slimme airco (en rolluik) zouden moeten aansturen als het binne die kamer boven een bepaalde temperatuur komt. Maar beide applets hebben nog nooit gerund terwijl de temperatuur al boven het aangegeven punt is geweest. Mijn andere IFTTT applets werken wel dus ik begin te denken dat het fout gaat met de Tado connectie?


Iemand een idee?

Antwoorden

  • Ik had ook ifttt draaien met tado. Bij afwezigheid zou ifttt ervoor zorgen dat tado overal uit zou gaan. Maar ook bij mij zie ik dat ifttt nog niks ontvangen had.

    Lijkt hem toch in tado te zitten.
  • Hoi,


    Het ligt inderdaad aan Tado.

    Ik heb meermaals contact gehad hierover met IFTTT (zeer vriendelijk en behulpzaam) en zij hebben Tado gecontacteerd.

    Eenmaal heeft de applet daarna gewerkt en kreeg ik netjes een melding. Of hij nu nog werkt weet ik niet want het weer is niet zo warm meer dus hij bereikt zijn trigger niet.

  • Nee maar ook de triggger “afwezig” werkt niet. Daarvoor hoeft de temperatuur niet laag/hoog te zijn.
    Tado schakelt ook niet uit als ik naar mijn werk toe ga.
  • En via geofencing in de Tado app zelf?

    Als je het via IFTTT wil doen raad ik je aan om met hen contact op te nemen. Wel in het Engels maar ze zijn zeer hulpvaardig.