Tado slimme airco icm tado cv radiatorkranen

Laatste tijd zie ik steeds meer informatie over luchtlucht warmtepompen die zorgt voor verwarmen van de cv met lage temperatuur radiatoren. Kennelijk omdat de warmtepomp ook het water in de cv installatie verwarmd.
Ik maak al bijna 9 maanden gebruik van verschillende tado onderdelen in combinatie met mijn gewone cv installatie en een Daikin airco die ook kan verwarmen. Mijn gasverbruik is aanzienlijk verminderd. Mijn stroomverbruik is door de airco verhoogd, maar door mijn zonnepanelen is dat nu geen probleem.
(Hoe de toekomstige salderingsmaatregelen gaan uitpakken weet ik niet)

Reacties

  • Ons huis bestaat uit 2 slaapkamers, badkamer, en een doorlopende ruimte van woonkamer met keuken en hal.
    Daarin zijn cv radiatoren aanwezig
    Sinds 3/4 jaar hebben we een Daikin splitunit airco die tevens een lucht/lucht warmtepomp heeft. Deze unit koelt of verwarmd de woonkamer met keuken en hal.
    De laatste maanden van 2020 hebben we een aantal Tado slimme radiatorknoppen geplaatst op radiatoren in beide slaapkamers en de woonkamer.
    De airco verwarmd de woonkamer en ik heb daar tadokraan op een laag niveau gezet, met het idee dat deze warmte geeft als mijn warmtepomp onvoldoende de grote ruimte kan verwarmen en dus kan bijspringen.
    Daarna heb ik een draadloze slimme tado aircothermostaat aangesloten, die hangt op een centrale plek in de woonkamer en is via ir gekoppeld aan mijn airco binnen-unit.

    Het werkt allemaal, en via de themostaatmodus wordt de kamer temperatuur niet via de binnenunit van de Daikin gemeten maar door de Tado slimme AC control.

    Voor een aandachtige lezer. Er is inderdaad geen tado radiatorthermostaat in onze badcel. Dit omdat ik nog geen bypass cv leiding heb en wil voorkomen dat mijn cvpomp zijn druk niet kwijt kan.
  • Inmiddels heb ik ook mijn badkamer voorzien van een Tado thermostaatkraan. En een bypass leiding aangebracht om de druk in de cv leidingen te reguleren als alle kranen dichtgaan terwijl de cv nog even doorloopt.