Tado thermostaat staat uit, verwarming brandt

Enkele maanden terug hebben wij tado laten installeren en sinds kort willen we de verwarming gebruiken aangezien het kouder word.

Wij stellen namelijk een raar fenomeen vast en dat is het volgende: wanneer we de thermostaat op 'off' zetten of de verwarming uitschakelen via de app, blijven de radiatoren toch branden.

Ook wanneer we op de app/thermostaat een bepaalde temperatuur aanvragen, gaat onze verwarming toch meer verwarmen (als we 20 graden vragen, word het 23 graden en zelfs warmer in huis)

De radiatoren blijven dus gelijk wanneer gloeiend heet, we krijgen ze niet uit via de thermostaat of app. We moeten ze dus altijd handmatig open of dicht zetten.

Wat is het probleem hier?

Antwoorden

  • Ik neem aan dat jullie alleen de slimme thermostaat hebben en niet de Tado thermostaatkranen. Het kan zijn dat de thermostaat nog jullie huis moet "leren", maw, hoe snel warmt de kamer op bij een bepaalde buitentemperatuur en een bepaalde bedrijfstemperatuur van het verwarmingswater. Het was de afgelopen dagen ongewoon koud en misschien dacht de ketel het water flink te moeten opwarmen. Dan worden de radiatoren misschien te heet en kan de kamertemperatuur even te hoog worden.

  • Wij hebben precies hetzelfde probleem. De cv blijft branden als we de temperatuur lager zetten en zelfs als we hem volledig uitzetten (via tado). Wij hebben de oude thermostaat terug gehangen om te kijken of het aan de bedrading ligt, maar deze stuurt de ketel gewoon aan en uit. Wie heeft hier een antwoord op? Bovenstaand antwoord (over ‘leren’) lijkt me wat vreemd aangezien tado de ketel ook niet uit zet als we dat expliciet ingesteld hebben.
  • Dat dachten wij ook, tot op heden hebben wij nog steeds hetzelfde probleem mijn tado app en thermostaat staat al 2 weken uit, toch blijft mijn cv opwarmen bij het openzetten van de radiatoren...
  • Michael
    Michael | Moderator

    @Melissa @Geanne

    Dit hoort niet te gebeuren. Neem contact op met support:

    Groet,

    Michael

  • Wat was hier uiteindelijk de oplossing? Ik heb namelijk hetzelfde issue.
  • Ook hier hetzelfde probleem. Ik heb dit een paar dagen geleden al aangegeven via een bericht aan Tado maar ik krijg geen reactie. De thermostaat en de thermostatische kranen staan allemaal op 16 graden en de radiatoren blijven maar pompen: het is zelfs 23 graden in huis. Verschrikkelijk! Ik moet zelfs ramen open zetten om af te koelen. En dit systeem zou juist moeten bezuinigen.
    Gekocht via Tink.nl maar die sturen me naar hier (of naar hun Duitse winkel haha) ondanks dat ze expertadvies promoten, geen antwoord van Tado, én beide bedrijven hebben geen telefoonnummer. Ik vind dit dramatisch. Graag snel en goed contact met Tado!!
  • Hier hetzelfde. Alle slimme radiatoren en de thermostaat staan op afwezig. Toch wordt ons huis verwarmd door de warmte die de leidingen naar de radiatoren afgeven, warm water, die in de grond lopen. Gisteren alles af en toch 23graden.
    Hoe kunnen we dit oplossen
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat is in oktober 2019 al geschreven door Michael. Dus dat hoef je niet meer te vragen.

  • Hier zelfde probleem. Dus de oplossing is contact opnemen met helpdesk… Wel handig als hier gewoon een mogelijke oplossing wordt gegeven zoals gebruikelijk is bij fora. Maar zal wel contact opnemen met helpdesk.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het probleem is dat de mensen die dit soort dingen vragen meestal verder totaal geen info geven (wel kreten als "hij blijft maar loeien" maar geen merk en type ketel, geen wijze van aansluiten, geen ingestelde configuratie) dus is het voor mensen op het forum bijna niet mogelijk om dit op te lossen. En voor de helpdesk wel want die kunnen in jouw configuratie kijken en het gedrag monitoren. Vandaar dat dat antwoord gegeven wordt.