Handmatige instelling Tot de volgende automatische verandering wordt overruled

Bij onze nieuwe Tado installatie met een bedrade thermostaat voor alleen de woonkamer werkt de handmatige instelling niet zoals ingesteld: Tot de volgende automatische verandering wordt vanzelf veranderd naar een tijdvak van 1 uur.

Op alle bedienapparaten inclusief MAC-laptop staat de instelling als gewenst. Ik heb overigens wel gezien dat de instelling op de PC de instelling van de app niet volgde, maar dit heb ik alsnog rechtgezet.

Wat zie ik over het hoofd?

Antwoorden

  • Ik heb een aanvullende observatie: bij de eerste keer aanpassen van de temperatuur lijkt het goed te gaan, wijzig ik daarna nogmaals, dan gaat het als bovenbeschreven mis en gaat de instelling na een uur weer terug naar het automatische schema.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Misschien is dit een poging om gespeel door kinderen te voorkomen?

    Er waren mensen die vroegen om een mogelijkheid daarvoor... geen idee of men dat stilletjes heeft ingebouwd.

  • Rob, interessante suggestie, maar als tado dat zo gedaan heeft is het mechanisme niet handig gemaakt. Zodra het schuifje maar even wordt losgelaten voordat het op de gewenste instelling staat is het al mis.

    Ik zie de tijd, tot wanneer de instelling geldt, nog verspringen van de (latere) schematijd naar een uur (59min en nog wat) verder.

  • Ook bij ons wordt de handmatige instelling na een korte tijd teruggezet naar het schema. Erg vervelend

  • @Helma Inmiddels is wat mij betreft het probleem opgelost. Het is namelijk mogelijk geworden om het tijdstip waarop het schema hervat wordt aan te passen. Dit kan door op het potloodje te klikken dat getoond wordt naast de aanwijzing wanneer het schema hervat wordt. (Eventueel de app updaten?)