Wordt te warm.

Goedenavond,

Wij hebben al een lange tijd een tado thermostaat. Sinds dit weekend hebben wij er slimme radiatorknoppen bij gekocht door het huis. Nu is ons probleem dat het boven op de 2 kinderkamers 21 graden wordt terwijl je hem op 17 instelt. En dan komt nu het mooie. We schakelen vervolgens de 2 verwarmingen uit op die kamers en dan wordt het zelfs warmer dan 21 graden. Hoe kan dit?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Het lijkt erop dat de radiators niet goed afsluiten. Dat kan komen door het verkeerd plaatsen van de knop of door gebruik van verkeerde adapters of verkeerde (te korte) verlengpennetjes in de adapters.

  • Het rare is wel dat hij in mijn tado app aangeeft dat hij uit staat. En de temperatuur gaat eerst omhoog na uitschakelen van de verwarming om vervolgens weer omlaag te gaan naar de ingestelde temperatuur. Dat vind ik het vreemde eraan.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Hoi Drambo,

    Het klinkt inderdaad vreemd, en ik heb er geen verklaring voor. Toch denk ik dat het ligt aan de bovengenoemde oorzaken. Daar zou ik eerst eens naar kijken. En opnieuw kalibreren van de knop na iedere aanpassing.

  • Ja het is ook vreemd. Vooral dat hij na het uitzetten eerst even warm is en dan wel afkoelt. Ik zal vanavond alles even nakijken. bedankt alvast!