Tado in kamer blijft verwarmen als beneden de verwarming aan springt.

Opties

Hallo,

Ik heb de volgende situatie in huis:

  • In de woonkamer heb ik de slimme thermostaat van Tado hangen. Samen met de vloerverwarming die aangestuurd wordt door een slimme radiatorknop.
  • Op het kantoor heb ik ook een radiator met slimme radiatorknop.
  • Alle andere radiatoren in huis zitten dicht.

Iedere ochtend begint het huis te verwarmen. Wanneer het kantoor op temperatuur is, blijft de kamer verwarmen. Dit kan ik alleen oplossen door de huiskamer ook uit te zetten.

Het lijkt erop dat, wanneer het kantoor eenmaal aan is geweest, deze nooit meer helemaal uit gaat. Ik zou verwachten dat Tado slim genoeg is om de knop helemaal dicht te draaien, dus de kamer zou niet moeten verwarmen als de huiskamer ook verwarmt.

Goed om te melden: De radiatorknop is met een adapter aangesloten.

Mijn vraag is dus:

Hebben meer mensen hier last van? En zou het kunnen dat de radiatorknop niet goed bevestigt is?

Alvast bedankt!

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat klinkt inderdaad alsof de Tado knop niet goed geplaatst is. Vaak is er bij deze klacht geen verlengpen geplaatst of de verkeerde pen toegepast ( te kort), of de adapter is niet goed op de afsluiter geplaatst. Als je er iets aan gaat doen moet de knop uiteraard opnieuw gekalibreerd worden.
  • @Herres je hebt gelijk. De adapter is niet goed geplaatst. Monteur heeeft er een M30 stuk opgezet en alles draait weer als een zonnetje!