Niet elke slimme knop stuurt ketel aan

Ik heb sinds 4 weken 11 slimme radiator knoppen, 1 bedrade slimme thermostaat en 2 temperatuur sensoren in mijn woning geïnstalleerd verspreid over 8 kamers. De afgelopen dagen ondervond ik ineens problemen met de verbinding naar mijn bedrade slimme thermostaat. Hiervoor loopt een ticket bij de klantenservice en ben ik door gezet naar level 2 ondersteuning.
In de tussentijd heeft de bedrade slimme thermostaat vanmiddag uit zichzelf een configuratie download gedaan (of wellicht heeft de klantenservice deze gepusht). Sindsdien valt het me op dat slechts 5 van de 8 ruimtes er voor zorgen dat mijn ketel aan slaat bij warmtevraag. Ik heb in alle ruimtes ingesteld dat de bedrade slimme thermostaat de zoneregelaar is. Mijn ketel betreft een Nefit Trendline HRC30 CW5 ||
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Het vervelende is dat juist de woonkamer de ketel niet aan kan sturen. In dit huis heeft men ooit bedacht dat de thermostaat (en dus ook de draad) in een andere ruimte dan de woonkamer moest hangen…

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik denk dat je hiervoor weer naar de klantenservice moet want die weten (hopelijk) wat ze veranderd hebben...

  • Ik heb het daar ook geadresseerd. Hoopte hier eerder het gouden antwoord te vinden ;)
    Toch bedankt voor je reactie!
  • Ik weet niet wat er gebeurd is, maar in de loop van de nacht heeft het probleem zichzelf opgelost lijkt het…
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je knoppen blijven toch wel verbonden met de bridge?

  • Ja dat is het probleem niet. Ik kon ze ook goed bedienen, alleen bij enkele ruimtes sloeg de ketel niet aan. De servicedesk heeft vandaag nog een update op afstand gedaan en nu lijkt alles weer normaal te functioneren. Fingers crossed!