Warm water

Opties
Betreft functie warm water.
Veroorzaakt deze functie een energiebesparing?
Een doorstroom-combi-ketel op aardgas heeft voor zijn warm water 2 functies, nl. Eco en Comfort.
Bij de functie Comfort wordt er continu een volume warm water klaargemaakt zodat de aanvoer vlugger verloopt.
Ik kan vermoeden dat de Tado-functie warm water die functie kan regelen.
Dus vermoed ik dat deze Tado-functie geen invloed heeft op de Eco-mode van de ketel, en dus ook geen energiebesparing oplevert.

Reacties

  • Als je een eco stand op je ketel hebt, lijkt mij dit de beste optie.

    Bij mijn oude ketel had ik bij enkel het warmhouden van water continu 0,2 kuub per dag verbruik. Wel een oude ketel(15 jaar) maar iets om in de gaten te houden.

    Ga je de app van Tado gebruiken voor je warm water, dan houd je voor zover ik weet je temperatuur ook op een bepaald peil, en kan je in het schema aangeven wanneer je hem uit wilt hebben. In jouw geval lijkt mij dit te werken onder de comfort stand.

    Eco is iets langer wachten op water, maar altijd goedkoper, en volgens mij heeft de app dan geen effect op de ketel inderdaad

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het hangt van de ketel af wat de Tado verwarming besturing precies doet.

    Bij mijn ketel schakelt ie tussen ECO en COMFORT, dwz "Tado Warm Water Uit" betekent ECO mode.

    Bij andere ketels gaat in dat geval heel het warme water uit (krijg je dus alleen koud water).

    Dus even uitproberen.