Alle radiatorknoppen in huis door Tado vervangen kan niet?

Opties

Mijn CV installateur zegt dat ik niet ALLE knoppen door Tado-ventielen kan vervangen omdat ik dan een gesloten systeem creëer waarbij (als alle knoppen gesloten zijn) de ketel bij warmwater vraag zijn druk niet kwijt kan. Klopt dit? En zo ja, hoe los ik dit slim op? Ik heb 4 kamers en ik zou graag in alle kamers Tado hebben.

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Ja dit klopt. Maar er zijn oplossingen.
    De eenvoudigste is om 1 radiator in huis niet te voorzien van een slimme knop en deze altijd open te laten staan. Denk aan bv een toilet of badkamer.
    Een andere kost een investering en vergt meer werk en/of kosten. En dat is het plaatsen van een bypass. Dit ding zorgt ervoor dat de overdruk weg kan als alle knoppen dicht staan.

Antwoorden

  • Dank voor je antwoord, helder!

    Ik heb niet echt een kamertje dat ik altijd aan kan laten staan (4 kamers, 4 radiatoren), bovendien zorgt dat voor onnodige warmtevraag en ditto energierekening. Maar ik snap het probleem. Ik ga eens uitzoeken wat het kost om zo'n bypass (met drukventiel) te laten plaatsen. Lijkt me de meest energiezuinige oplossing.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nouja het is eigenlijk een software defect in de Tado. Hij zou als de ruimtes allemaal op temperatuur zijn de laatste ruimte waar verwarmd is open moeten laten, zodat de restwarmte daar wordt afgeleverd ipv in een bypass.

    Maar de goden van Tado denken daar helaas anders over, gaan dit niet oplossen, en vinden dat je een bypass moet monteren.

  • Ja ik las al zoiets op de fora. Ik ga even afwachten wat een bypass installatie me gaat kosten en me druk maken als dat echt niet anders kan. ;-) Maar dank voor je inzicht.