Zoneklep op draadloze ontvanger

Kan iemand mij vertellen of de nul van de zoneklep op de nul van de draadloze ontvanger aangesloten kan worden. De aansluitingen lijken er niet voor gemaakt.

De achtergrond van de opzet hier:

Draadloze thermostaat met draadloze ontvanger stuurt een zoneklep aan voor de benedenverdieping. De extentiekit stuurt de ketel aan. De radiatoren boven hebben een slimme thermostaatknop.


zie foto voor de klep en draadloze ontvanger.


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    In 99% van de gevallen zul je bij gebruik van het relaiscontact de aansluitingen COM en NO moeten gebruiken, en niet NC.

  • Beste Rob, dank voor je snelle antwoord. Het lost het probleem niet op. Als ik de aansluitingen COM, NC en NO doormeet komt er geen spanning op te staan als het relais schakelt. Zonder spanning zal de zoneklep het niet doen.

    Tado gaf aan alleen COM en NO aan te sluiten, maar dat is niet logisch omdat je een nul nodig hebt om de klep van energie te voorzien.

    Ik ben benieuwd of iemand nog een idee heeft.

    Hardware: internetbridge, draadloze slimme thermostaat met reciever, extensionkit aan een Nefit ecomline classic, AW1-R230AC en een paar slimme thermostaatknoppen.


  • NO betekent niet open en nc betekent niet gesloten. De aansluiting op de foto klopt niet. De com en no is een eenfasig schakelaar waar je nul of de fase schakelt. De nul of de fase naar de klep loopt zonder het circuit van de draadloze ontvanger rechtstreeks en de ander via de draadloze ontvanger inderdaad op com en no meestal.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Hoi.

    ik heb het aansluitschema voor je gevonden op internet. Het lijkt het schema linksonder te zijn.

    No en Com aansluiten op bruin en zwart. Netspanning op bruin en blauw. Ik kan op je foto niet zien hoe je het gedaan hebt.

    je opstelling wijkt af van de standaard, ben heel benieuwd of en hoe je het aan de praat krijgt.

    @fdbkc01 de betekenis die je geeft aan No en Nc klopt niet. No staat voor normally open, nc voor normally closed. Dus de schakelaar staat bij No altijd open totdat hij bekrachtigd wordt. Bij NC is hij altijd gesloten tot hij verbroken wordt.