Pomp vloerverwarming aansturen met slimme thermostaat

Opties

Hallo,

Ik lees in verschillende posts dat het mogelijk is om de circulatiepomp van de vloerverwarming aan te sturen (bedraad natuurlijk) met de slimme thermostaat. Klopt het dat je dan niet gebruik hoeft te maken van een zonneklep? Dit lijkt mij ook plezieriger omdat de pomp dan uitstaat als er geen warmtevraag is wat ook elektriciteit scheelt. Kan dit met iedere vloerverwarmingspomp?

Even korte beschrijving situatie: Remeha ketel met radiatoren en vloerverwarming. De radiatoren worden geschakeld door Tado thermostaatknoppen v3 en de ketel is bedraad aangesloten op een extensiekit. 1 slimme thermostaat aanwezig (en beschikbaar voor de vloerverwarming). Bridge v3 uiteraard ook aanwezig. De vloerverwarming is een reguliere verdeler met een Grundfos pomp met instelling I II en III zonder relais dus nu rechtstreeks aan de 230V en draait nu 24/7.

Samenvattend:

Tado, de volgende vraag:

  • Kan de slimme thermostaat direct de 230V van de pomp schakelen? Zo ja, welke aansluiting in de installatiehandleiding moet gebruikt worden?

Met vriendelijke groet, Edwin

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Hoi Edwin


    heb jij de grundfos pomp zo aangesloten, werkt dat?

    Mijn vloerverwarmingsunit hangt in de kelder

    Hoe heb jij dat aangesloten, kun je niet een foto posten of sturen naar mijn email adres

    Raoul