Tado slimme thermostaat samen koppelen aan slimme radiator knop

Ik heb sinds kort een sado slimme thermostaat met een slimme radiator knop.

De slimme radiator knop heb ik in de douche gemonteerd, maar nu heb ik 2 extra radiator knoppen gekocht.

De ene monteer ik in de logeer kamer en de andere in de woonkamer. Ik lees in de forum dat dit beter is om de woonkamer alleen met een slimme thermostaat te bedienen omdat als je bv alleen de douche en logeer kamer aan wil hebben dat dan niet de woonkamer ook warm wordt.

Er wordt in de forum gezegd dat je de radiatorknop samen moet koppelen met de slimme thermostaat maar kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen. Want als ik de radiator knop in de woonkamer activeert krijg ik in de fado app een tegel erbij zodat ik 4 tegels heb(verwarmen,douche,logeerkamer en woonkamer).

nu kan ik de woonkamer verwarmen met de verwarmen tegel(slimme thermostaat) en de woonkamer tegel(radiator knop woonkamer) .dus welke tegel moet ik dan gebruiken of moet ik ze samen voegen.


johan

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ja, u wilt ze samenvoegen. Dat doe je via de app. Ga naar instellingen, kamers en apparaten. Klik op de knop in de woonkamer, geef aan in welke ruimte hij moet zitten. Dat is de kamer waar uw thermostaat zit. Ik vermoed dat die u “verwarmen” heet. Hernoem de ruimte verwarmen. Als er geen Tado apparaat in een ruimte zit vervalt de tegel vanzelf.
  • Gevonden , dank je voor de info

  • Lerak

    Is het normaal als de kamertemperatuur hoger is dan de gevraagde temperatuur dat de thermostaat geen uitlezing geeft?

  • @lerak wat bedoel je met "geen uitlezing"? Dat het display niets toont (dat is normaal om batterijen te sparen) of iets anders?