Tado op viessmann installatie

Opties

Beste

Ik heb een viessmann installatie vitodens 222W en er zijn ook 2 externe pompgroepen aangesloten om de circuits individueel te kunnen regelen (vloerverwarming beneden en radiatoren boven)

het water van het circuit beneden wordt door de ketel aangestuurd en gemengd zodat de temperatuur van het water niet te hoog wordt. Het circuit boven krijgt het water rechtstreeks van de ketel op de temperatuur die nodig is. Beide temperaturen zijn op basis van een weerasafhankelijke regeling.

Momenteel heb ik een thermostaat beneden hangen met bepaalde schedules erin. voor beneden en aparte schedules voor boven.

Voor boven houdt hij rekening met de temperatuur boven en wordt dit eventueel beperkt door een TRV op de radiator.

Ik zou het systeem eventueel willen vervangen door een TADO met boven ook een aparte temperatuur sensor.


Welke onderdelen heb ik hiervoor nodig

Wordt de ketel nog altijd zo aangestuurd zodat hij de water temperaturen kan beperken zoals nu

werkt de regeling nog altijd met de weersafhankelijk regeling van de ketel

worden de schedules dan eventueel aangepast afhankelijk van de aanwezigheid, enventueel vroeger opstarten als het kouder is....


alvast bedankt

Antwoorden

  • delanghe
    Opties

    zijn er mensen met een gelijkaardige installatie en welke onderdelen zijn er geinstalleerd en bent u tevreden over de oplossing