Tadö met 2 kringen radiator en vloerverwarming

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn Cv systeem met Tadö kan laten werken ?

Ik heb de junkers Cerapurcomfort ZBR
En we mm200 module om volgende te sturen.
Op de gelijkvloers heb ik vloerverwarming met een thermostaat
Op de 1ste verdieping heb ik 3 radiators met tadö thermostatische kranen en In de badkamer op het 1ste verdiep heb ik een radiator met thermostatische kraan en een 2de thermostaat aansluiting.
Ik heb nu 2 tadö thermostaten aangesloten. In de badkamer werkt de tadö goed. Maar die van de gelijkvloers ( vloerverwarming krijg ik niet ingesteld)
Ik gebruik de installateurs handleiding maar krijg telkens een fail na het saven.
Instellingen:
GV Tadö 1: D17 hc02 hw y. Ext n. FAIL
VD Tadö 2: D17 hc01 hw y. Ext n. OK

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt geen 2 thermostaten aan de ketel aansluiten. Je kunt wel 2 thermostaten ophangen maar dan verbind je er 1 met de ketel en de andere configureer je als temperatuurvoeler met als zoneregelaar de andere.

  • Ok en hoe doe je dat ? :-)

  • @Pmwebhouse ik heb een gelijkaardige opstelling en vroeg me af of het je gelukt is om Tado aan te sluiten ? Ik wil weten of dit werkt met de MM200 module voor ik het aankoop?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ik heb de handleiding van de mm200 opgezocht op internet, maar vraag me af wat je daarmee doet, en wat je ermee wilt gaan doen in de toekomst met Tado.
    Ga je met de thermostaat op de gelijkvloers de vloerverwarming schakelen dan moet die op aan/uit staan en niet op modulerend.
  • ChrisDB
    ChrisDB
    november 2021 aangepast

    @Herres die MM200 is de regeling tussen de Cv ketel en de 2 kringen, de radiator kring en de vloerverwarmingskring. Eigenlijk zorgt die ervoor dat het warme water van de ketel naar de correcte kring gaat.

    Dus dit is niet zomaar een zoneklep, en daar wringt het schoentje om te weten hoe ik dit kan gebruiken in combinatie met Tado.

    Om precies te zijn gaat het bij mij over dit https://www.ju-shop.be/a-47522413/regeling/bosch-mcm-101-mm200-v2-hydraulische-module-vroeger-junkers-hw-2-u-g-3-h-mm-200/

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ja duidelijk, mooi systeem.
    Het zou me niet verbazen als je aan de helpdesk van Tado moet vragen om de thermostaten te configureren, maar in principe zou het moeten lukken.
    Circuit 2 verdieping: de Tado radiatorknoppen sturen de Tado thermostaat aan in de badkamer. Die thermostaat is bedraad aangesloten op de MM200.
    Circuit 1 gelijkvloers: de Tado thermostaat is bedraad aangesloten op MM200, die zorgt voor activering van de vloerverwarming.
    Zijn de huidige thermostaten modulerend of aan/uit? De Tado’s moeten uiteraard zelfde instelling krijgen. Ik weet niet of dat D17 zal zijn?
  • Hey allemaal bedankt voor jullie uitleg en feedback. Maar helaas allemaal Chinees voor mij. VB de thermostaat op GV op aan/uit zetten, hoe doe ik dat ?
  • Dag allemaal,

    Kan iemand mij verder helpen ?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Voor hulp in speciale situaties kun je de servicedesk benaderen.