wijziging aansluiting

Heb de Thermostaat en 5 radiator knoppen geïnstalleerd met jullie stap voor stap begeleiding, moest 2 dagen wachten en moest de bedrading aansluiten op On en Com.vlg mij aan/uit.

De radiatoren in woonkamer geven kortstondig zoveel hitte dat de knoppen direct naar rood gaan.

Nu denk ik dat onze ketel een vrij nieuwe Vaillant echo Tec Pro en volg de installateur kan hij zowel aan/uit als Opentherm werken.

Mijn vraag is nu kan ik nu alsnog de bedrading van de thermostaat wisselen naar + en - .

waarschijnlijk zal dan de radiator wat langzamer opwarmen waardoor de knoppen niet van slag raken.

Hopelijk op een snel antwoord.

Met vriendelijke groet,

Klaas Catsburg

Antwoorden

  • ik heb gewoon op + en - aangesloten, werkt als opentherm.

  • Michael
    Michael | Moderator

    Hallo Klaas,

    Wij kunnen zowel overweg met Vaillaint ebus als OpenTherm. Als u kiest voor Vaillant ebus, zou de V33 module uit de ketel moeten worden verwijderd. Voor beide bussen dient inderdaad de bedrading in de Slimme Thermostaat te worden aangesloten op de + en -

    LET OP: de configuratie van de Slimme Thermostaat dient te worden veranderd, anders weer de thermostaat niet hoe de ketel moet worden aangestuurd (aan/uit, Vaillaint ebus, OpenTherm?).

    De installateur kan de handleiding hier vinden voor de bedrading, als hoe de configuratie om te zetten (zelf gebruik maken van deze handleiding zonder onze instructies is altijd op eigen risico):

    U kunt ook altijd hulp krijgen van ons support team

    Mvg,

    Michael