Mijn Tado app wil niet op- of eigenlijk door-starten

Het lijkt erop dat er geen verbinding is met de Tado servers. Omdat mijn internet verbinding oke is, en ook de drie leds van de internet bridge continue branden, vermoed ik dat het probleem bij de Tado server ligt, correct?

Ik krijg verder geen melding, en wil voorstellen dat je jullie dat op de een of ander manier inbouwen dat je een foutmelding krijgt wat er aan de hand is.

PS ik heb mijn telefoon zelf al een keer opnieuw opgestart, maar dat had geen effect :-(

Dit is wat ik krijg wanneer ik de app start:


«1

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Lijkt wel een log in probleem op je telefoon. Probeer eens op een pc of laptop?
    En daar proberen of je kan uitloggen op alle alle apparaten.
  • Ik kan gewoon inloggen via 'Mijn Tado' middels mijn laptop.

    Ik kan daar wel uitloggen, maar ik zie zo snel niet een mogelijkheid om op 'alle apparaten' uit te loggen....?


  • B79
    B79 ✭✭✭
    Hier heb ik dan ook geen antwoord op. Enige wat nog overblijft is om de app opnieuw te installeren op je telefoon.
    Anders even contact opnemen met de helpdesk via de chatbot.
  • Ik had de app vanmiddag al een keer verwijderd en weer geinstalleerd, maar helaas zonder resultaat.

    Vanavond nog een keer geprobeerd, en gelukkig nu met succes!

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ah gelukkig. Mooi dat het weer werkt.
  • Ik heb wederom nagenoeg hetzelfde probleem :-(

    De app start weer niet door op mijn telefoon.

    Ik heb inmiddels de app al een keer of 3 verwijderd en weer geinstalleerd, maar hij blijft deze keer hangen bij het inloggen.

    Via een browser kan ik gewoon inloggen, maar de app op mijn telefoon lukt het niet, hij blijft in dit scherm hangen. Is mijn account, via de telefoon, op de een of andere manier gelocked?


  • Ik heb sinds gisteren problemen om mijn temp op afstand (buiten thuis locatie) in te geven....

    Thuisgekomen, werkte alles oke.

    Echter vandaag, werkte de app om mijn android gsm niet meer en erger nog, na verwijdering, kan ik die niet meer installeren....Ook al gsm op en af gezet.

    De bridge werkt prima. Via de laptop kan ik mijn tado wel bedienen ?

    Ik ben einde raad. Toegegeven, dat mijn Tado sinds de start nooit prblemen heeft gehad

  • Idem op mijn android tablet, dus dit is niet enkel mijn gsm (trouwens is S21 ultra)

  • Zaterdag lukte het eindelijk een keer om in te loggen, heeft het een dagje gewerkt, heb ik wederom hetzelfde probleem: app start niet door, app weer verwijderen, weer installeren, blijft weer hangen bij het inloggen GRRRRRRRR.....!!!
  • sinds gisteren 05/12/2021 op onze 2 GSM het zelfde probleem !!

  • @ Tado
    Kunnen jullie svp aangeven wat ik (we) in deze situatie het beste kunnen doen?
    1. moeten we zelf maar telkens proberen om in te loggen tot het een keer lukt?
    2. moeten we de app telkens verwijderen en weer installeren tot het een keer lukt?
    3. moeten jullie eerst "iets doen" (?), en kunnen wij wachten op een berichtje van jullie dat we weer in kunnen loggen, dan wel de app weer kunnen installeren?
    4. of hebben jullie een beter voorstel?
  • Beste ,

    Dit is inderdaad een bekend probleem en wij werken aan een oplossing. U kunt dit tijdelijk verhelpen door de WiFi van uw telefoon uit te schakelen. Dan te verbinden met uw mobiele data en de tado° op weer op te starten. U zult zien dat deze dan wel doorstart. Zodra u weer de "Home" screen ziet, dan kunt u de WiFi weer aanzetten.

    Voor degene hier en voor ons onderzoek, kunnen jullie hier het merk en model aangeven van uw Wifi Router of WiFi versterker (mocht de tado° Internet Bridge hier op aangesloten zitten)?

    Bij voorbaat dank,

    Met vriendelijke groeten,

    Joey

  • Mijn tado internet bridge zit rechtstreeks op mijn ziggo router
  • mijn Tado zit rechtstreeks op de Router van Telenet.

    mvg.

  • Hier hetzelfde probleem. App starten duurt erg lang, lijkt initieel niets te doen.
    Na melding server issue, nogmaals laten proberen, en app start door, maar dit duurt een lange tijd.

    Als hij dan eenmaal gestart is, werkt de app amper. Iets bedienen/ temperatuur aanpassen/slider voor de periode, bijna niet mogelijk.

    Wifi uit: geen issue!

    Wifi: KPN glasvezel, met super wifi punten.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Was al bang dat ik de enige was.
    Het laden van nieuwe gegevens ofwel een refresh van de temperatuur duurt echt lang.
    Dit is al een paar dagen zo.
  • Hier hetzelfde. De app start wel op met mobiele data. Op de webbrowser van mijn telefoon kan ik met wifi wel inloggen en de tado thermostaat bedienen...
    De app vroeg na herinstallatie om batterij-optimalisatie uit te schakelen. Nu start de app met wifi wel op. Misschien heeft iemand hier wat aan, of kan het supportteam dit verklaren of herkennen.
  • Ik heb soms wel issues met TPLink Archer C6 routertje. Als ik switch naar KPN Eperiabox v10 dan geen probleem

  • Bij mijn app lukte ook niet om in te loggen als ik met paswoord vergeten doe wel maar als ik naar een andere site ga kom ik er weer niet in al diverse keren opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet Helaas
  • Ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem. De app start niet door. Opnieuw installeren hielp een dag, maar daarna opnieuw hetzelfde probleem. Herstarten van de telefoon helpt niet. Starten met wifi uit helpt ook niet. Op een tweede telefoon werkt de app gewoon zoals het hoort. Eerder nog problemen gehad. Het zou fijn zijn als er een oplossing komt
  • Mijn Tado app start sinds gisteren niet meer op, ook niet zonder wifi, en met alleen een 4G data verbinding: ik krijg de foutmelding 'verbinding met de server is mislukt'.

    Heb de telefoon opnieuw gestart, ook de internetbridge opnieuw gestart, allemaal zonder resultaat.

    Ik zie dat op 22-Nov de app de laatste update heeft gehad, is dit mogelijk de oorzaak?


  • Bij mij, S52, kan ik de app ook niet opstarten. Ik blijf hangen op het oranje scherm. Ook als Wifi uit staat.

    Mijn vriendin kan met haar Apple wel op de app.

    Opnieuw opstarten van de telefoon heeft niet geholpen.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    november 2022 aangepast
    Wellicht issue met bèta versie? Ik heb met versie 7.6.0 op Android 12 (Galaxy A52s 5G) geen probleem (Ik ben beta tester voor deze app)
  • Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem, nadat ik de app gestart had onderweg op 4G, en bleek dat ik blijkbaar uitgelogd was. Geen idee hoe dat kwam. De app vroeg in te loggen en ik had mijn paswoord niet bij. Sindsdien werkt er niets meer, enkel initiële gele startscherm met Tado te zien. Gaat niet verder, niet op wifi, niet op 4G van 2 verschillende operatoren, niet na herstart, niet na gedwongen stoppen.

  • Als aanvulling: gsm is een android samsung S4. Ik heb de app dus gesloten terwijl de vraag naar ingeven login en paswoord openstond. Kan dat het probleem zijn? Is dat een taak die is blijven hangen zonder interface die ergens kan verwijderd worden misschien?

  • sorry, telefoon is een galaxy A40

  • Herinstallatie app heeft het probleem opgelost ondertussen.

  • Herinstallatie van de app heeft mijn probleem ook opgelost.

  • Helaas werkt ook hier de Tado app niet meer,( gele scherm en dan niets)

    App verwijderen en opnieuw installeren geef het resultaat dat ik niet inloggen kan omdat ik zodra ik op de inloggen link tik en dan ook mijn gegevens wil in typen ik weer terug naar de inlog pagina ga.

    Heel vreemd ben ik de enige met dit probleem?

  • beta versie 7.11.0 op android, sinds de update van gisteren