gebruik van de extra thermostaat

Opties

Hello,

Ik ben nieuw in deze TADO wereld en misschien van plan om dit aan te schaffen.

Daarom enkele vragen voor we hiermee doorgaan.

Ik zou een bedrade thermostaat in de woonkamer plaatsen en alle radiatoren uitrusten met de Tado radiator kraan.

Nu heb ik één kamer met radiatoren in een put waar deze radiatorkraan de temperatuur niet goed gaat kunnen regelen. Kan ik dit oplossen met een bijkomende draadloze thermostaat die ik in deze ruimte zou plaatsen? Kan ik op deze manier enkel deze kamer verwarmen, dus zonder dat de woonkamerthermostaat warmte vraagt? Kan de ketel dus dan ook onrechtstreeks aangestuurd worden door die draadloze, 2de thermostaat?

Gaat deze bijkomende thermostaat dan de radiatorthermostaat in de put aansturen? Wat dan met de instelling van die putthermostaat? Ik zie dat deze begrenst is tot 25°. Ik weet niet of dat dit genoeg is, gemeten in het hoekje in de put, om de kamer tot bv 21° aan te sturen.

Alvast bedankt voor jullie advies,

Marc

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Een draadloze temperatuur sensor zou in jouw geval al voldoende zijn.
    Als je deze toevoegt aan de bestaande slaapkamer veranderd er verder niks aan de werking en kan je alle andere ruimtes gewoon apart blijven bedienen.
    Als je de aanschaf gaat doen, let er dan wel op dat je minimaal 1 radiator altijd open laat staan of een bypass plaatsen.
  • Marc_C
    Opties

    Alvast bedankt voor de snelle reactie.

    Wat ik toch nog even niet begrijp. Wat dan met de gevraagde temperatuur van de radiator thermometer in de put. Wordt deze instellingstemperatuur dan aangestuurd door de draadloze temperatuur sensor? Of is dit een speciale radiatorthermometer die geen eigen instelling heeft en dus zijn gewenste waarde van de sensor krijgt. Of kan je softwarematig instellen wat de bron is van zo'n radiatorthermostaat, zijn eigen instelling manueel of vanuit een programma, of vanuit een andere bron.


    Ik versta uit uw antwoord ook dat zolang de gewenste waarde in die kamer niet wordt bereikt er een signaal gaat naar de bedrade thermostaat in de woonkamer welke dan de ketel blijft aansturen?

    Marc

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    De extra sensor is eigenlijk alleen een meetpunt. Deze staat automatisch in verbinding met de radiator in je put. De radiator blijft dus net zolang verwarmen tot de temperatuur bij de sensor gehaald is.
    Dit alles geeft het signaal via de bedrade thermostaat door aan de ketel. De bedrade thermostaat werkt dan als doorgeefluik. Maar doet verder niks.