Nieuwe tado-installatie: maar geen verwarming. Rrrrril...

Opties

HELP! GEEN VERWARMING!!!

Het draadloze tado-systeem is vandaag eindelijk geïnstaleerd: oude kranen vervangen door thermostatische kranen, draadloze ontvanger/extensieset door vakman aangesloten op ketel, draadloze tado-thermostaat, 4 tado-radiatorknoppen, extensieset gepaired. Alles met succes, geen storingsmeldingen in app. Alle radiatorknoppen reageren als temperatuur gewijzigd wordt.

MAAR DE KETEL SPRINGT NIET AAN. En inmiddels zitten wij te tandenklapperen.

Op de draadloze ontvanger branden drie lampjes, waarvan het meest linkse lampje langzaam knippert. En de pairingindicatie op de bridge blijft continu knipperen.

Wat kan/moet ik doen om het (weer) warm te krijgen?

Ketel: Remeha Avanta

Oude thermostaat: Remeha iSense

Beste Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Als het lampje op de bridge knippert is de pairing niet afgelopen of niet geslaagd. Ik zou pnieuw pairen dmv de wizzard, en instellen van de ontvanger als open therm protocol.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Als je bij de vraag welke cv aangeeft Remeha dan zal het goed zijn

Antwoorden

  • TharZang
    Opties

    @Herres Hartelijk dank. Bij het doorlopen van de wizzard heb ik ontdekt, dat de extensiekit correct gepaired is. Mijn vraag is: waar vind ik het 'open therm protocol'?

  • TharZang
    Opties

    OK, die snap ik, en dat heb ik ook al zo gedaan. Maar ik vrees, dat de monteur niet de juiste aansluitingen heeft gebruikt (zie afb.).


  • TharZang
    Opties

    @herres, de erkende cv-monteur had dus idd de verkeerde contacten aangesloten. De bedrading zit nu op de contacten van 'opentherm'. En zie daar: the f* system is up and running!

    Je hebt mij op het juiste pad gezet, waarvoor veel dank! 😉 👍🙏


  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Inderdaad, het moet op + en - voor open therm
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Heel goed!
    Warme feestdagen.
  • TharZang
    Opties

    Insgelijks. En blijf gezond.