Verhuizing!

Beste allen!

Ik wil graag wat informatie winnen over het Tado systeem. Ik heb momenteel Slimme Radiatorknoppen van een ander merk.

Ik wil graag overstappen op Tado! Alleen loop ik tegen een aantal vragen aan. In ons nieuwe huis krijgen we vloerverwarming op de beneden verdieping.

Op de kamers/badkamer op de eerste en tweede verdieping krijgen we radiatoren. Die wil ik voorzien van Radiatorknoppen zoals nu ook het geval is in onze huidige woning.

Ik vraag mij alleen af hoe het zit met de vloerverwarming? Met wat word die aangestuurd? En is voor de radiatorknoppen een nieuwe slimme knop voldoende?

Graag hoor ik van u!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik zou zeggen lees eerst even wat andere artikelen op het forum want zo ongeveer de helft gaat hier al over...

  • ik moet nog 19 tekens toevoegen, ik weet ook niet waarom, dus deze onzin zin

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Dit zijn een aantal standaard oplossingen

    https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming

    Verder staat er op dit forum veel informatie over vloerverwarming.
  • Bedankt voor jullie reacties. Ik lees het 1 en ander over mensen met zowel vloerverwarming als radiatoren. Bovenin de kamers hebben we 7 radiatoren, deze willen we voorzien van Radiatorknoppen. Alleen de vloerverwarming word aangestuurd via de bedrade thermostaat.

    Wat ik veel heb gelezen op de Tado forum is dat veel mensen het probleem hebben dat zodra 1 van radiatoren boven aangaat het beneden ook begint te koken. Hier staan we uiteraard niet op te wachten. Ik las dat je dit kan oplossen door bij de vloerverwarming ook een radiatorknop kan plaatsen. Of dat je een zoneklep ertussen kan zetten die je via een extensiekit kan aansturen.


    Wat is praktisch gezien het beste? Ik kan nu nog alles doen ivm verbouwing die aanstaande is. Dus graag goed advies zou ik waarderen!
  • Graag hoor ik van jullie of ik het goed heb begrepen.

    Vloerverwarming voorzien van een Zoneklep, de Zoneklep bedraden met de Thermostaat.

    De CV ketel bedraden met een extensiekit die draadloos communiceert met de Thermostaat

    En ten slotte in elke kamer een radiatorknop om elke zone apart aan te kunnen sturen.
  • ubee
    ubee
    december 2021 aangepast
    Ook lees ik het een en ander over een ByPass, moet ik hier rekening mee houden?

    Het is een CV Ketel uit 2018 van Vaillant.
  • Allereerst excuses dat ik niet al mijn vragen in 1 post heb gesteld maar ik kon de vorige niet verwijderen en mijn vragen kwamen later in mij op.

    Wat ik mij ook afvraag is of het mogelijk is een RTL ventiel te plaatsen op de vloerverwarming systeem om vervolgens hier een Radiatorknop aan te sluiten. Zo is het mogelijk om nog specifieker ruimtes op de beganegrond te verwarmen, zoals Keuken/Hal/Woonkamer.

    Dit zou tevens ook doorslaggevend zijn voor mij om boven om vloerverwarming te nemen. Zo zou ik elke kamer met bepaalde zones op de vloerverwarming aansturen dmv radiatorknoppen.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2021 aangepast

    “Vloerverwarming voorzien van een Zoneklep, de Zoneklep bedraden met de Thermostaat.De CV ketel bedraden met een extensiekit die draadloos communiceert met de Thermostaat. En ten slotte in elke kamer een radiatorknop om elke zone apart aan te kunnen sturen.”. Dat klopt.

    Een bypass is noodzakelijk.

    “Wat ik mij ook afvraag is of het mogelijk is een RTL ventiel te plaatsen op de vloerverwarming systeem om vervolgens hier een Radiatorknop aan te sluiten. Zo is het mogelijk om nog specifieker ruimtes op de beganegrond te verwarmen, zoals Keuken/Hal/Woonkamer.”. Ik weet niet hoe u zich dat voorstelt, maar u riskeert dat u de vloer beschadigt door te hoge watertemperatuur als u een ongeregeld vv systeem gaat maken. Waar u wel aan kunt denken is om de groepen van een vv systeem te voorzien van Tado knoppen. Dat past niet zomaar maar op dit forum zijn er enkele oplossingen voor bedacht. Of iets zoals een bekendere oplossing met per kamer een bedrade Tado thermostaat die een thermische afsluiter op de vv verdeler aanstuurt. Ook daar zitten haken en ogen aan. Misschien is het goed om met een installateur te praten als u wilt afwijken van gebaande paden.