Verwarming blijft verwarmen

Goedemiddag ,
Zojuist net mijn tado laten installeren en monteren. Ik maak gebruik van de tado V3 dus alles draadloos.
Echter als ik op de app of handmatig op de thermostaat bijvoorbeeld 20 graden aanvraag blijft de kachel maar heet en is het nu inmiddels 22,7 graden.
Het zou een slimme thermostaat moeten zijn maar dit gaat in de papieren lopen als het gas maar lekker blijft loeien.

Hoe kan dit ???

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    december 2021 aangepast
    Dit soort problemen komt meestal doordat thermostaat (of draadloze ontvanger) en cv ketel niet op hetzelfde protocol staan en of niet correct zijn aangesloten. De één modulerend, de andere aan/uit. Of staat het protocol van Tado op modulerend maar is ie verkeerd aangesloten op aan/uit of omgekeerd.
    In jouw geval misschien nog ietsje anders, je zegt namelijk “ Ik maak gebruik van de tado V3 dus alles draadloos. ” V3 en draadloos heeft geen relatie met elkaar. Dus wat heb je en hoe is het geïnstalleerd en geconfigureerd. Daar zit de oorzaak en de oplossing van je probleem.
    Het type cv ketel is daarbij ook van belang omdat verschillende cv merken eigen protocollen hebben.
  • Ik heb een remeha Calenta 40c , maar wat ik begrijp is dus even de klantenservice bellen om te kijken of de instellingen goed staan.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ik zou bellen met het bedrijf wat het heeft geïnstalleerd. Spoedje