Welk Heimeier binnenwerk nodig?

Kan iemand mij vertellen welk Heimeier binnenwerk ik nodig heb om Tado passend te maken?


Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Dat klinkt inderdaad als een handige klusser. Ik leg het je uit.

    Knellingen kunnen maar 1x gebruikt worden, en moet dus verwijderd. Dat doe je door met een klein ijzerzaagje heel voorzichtig schuin onder 45 graden de ring in te zagen. Voorzichtig, de buis mag niet geraakt worden. Als je voldoende ver bent zet je een schroevendraaier in de zaagsnede en forceer je de ring tot hij breekt. Het gedeelte wat in de radiator zit moet er ook uit. Daarvoor heb je speciaal stuk gereedschap nodig, een soort inbussleutel die je koppelt aan een ratelsleutel. Het nieuwe stuk wat bij de nieuwe kraan hoort omwikkelen met teflon band. Bij het indraaien mag je niets terugdraaien, dan lekt de verbinding meteen. Misschien vind je op YouTube wel een filmpje.

    Zou het je zo lukken?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    De kans dat je die gaat vinden is erg klein, als ze al bestaan. Makkelijker en sneller om hele nieuwe kranen te kopen.
  • En die kan ik dan zo omzetten na leeglopen CV systeem? Aan radiator zit een moer, maar leiding is knel. Ik dat gewoon weer opnieuw te knellen dan?
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Als ik je zo hoor dan denk ik dat het verstandig is om een cv monteur te vragen het te doen.

  • Dank voor je suggestie Herres. Ik heb simpelweg geen CV ervaring. Ik ben toch wel redelijk handig: lassen, solderen, waterleiding omleggen, stroom leiding in frezen, nieuwe groepen, hout bewerken op draaibanken, zal ik nog even doorgaan. Aantal zaken door anderen geleerd gekregen en aantal zaken zelf aangeleerd door vallen en opstaan.

    Dus als ik het knel gedeelte verkeerd heb, hoor ik het graag.
  • Yes; dank. Dat is een duidelijke uitleg.

  • Hallo Herres,

    alles vervangen hier! Top gegaan.

    3mm van de buis moeten afhalen omdat het binnenwerk iets minder diep was.