Nefit Ecomline HR Excellent icm Tado

Opties
Beste mede Tado gebruikers,

Ik heb een Nefit Ecomline HR Excellent ketel uit 2007 en sinds vanavond ook een Tado systeem
Echter wil de ketel niet starten via de UBA interface. Ik heb de bedrading gevolgd zoals in de handleiding. Instelling D24 gepakt. Opnieuw gestart. Niks lijkt te helpen. Via het aan/uit contact werkt die wel. Kan het zijn dat hij zijn software moet updaten? Ik heb een V3+ thermostaat.

Weet iemand wat er nog zou kunnen zijn?

Groet Sven

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    Zo te zien is het een ondersteunde Cv ketel. Easytherm slaat op UBA. Aansluiten op de ketel met contacten 3 en 4 op - en + van de thermostaat.

    https://www.tado.com/start/manuals/st/Bedrade%20Slimme%20Thermostaat%20Handleiding.pdf

  • Rzoont
    Opties
    Ik heb de bedrading aan de ketel moeten wijzigen zodat deze moduleert ipv relais schakelt, dat is bedrading 3/4 ipv 1/2 op de Nefit UBA.

    Daarna (met een aantal maal lang indrukken op de thermostaat) de instelling D24 gekozen, HC01, Hot Water aangezet (maar ik weet niet goed of dit werkt op deze ketel), Extension kit uit, dan save.

    Dan de draden op de + en - aansluiting van de Tado slimme thermostaat.

    Het lijkt allemaal te werken.

    Ps: Ik heb ook het Warmwater voor radiatoren op de ketel wat zuiniger gezet (van 90 naar 60 graden). Tapwater hoog laten staan tegen legionella).

    Heb je het al aan de praat?