Tado geeft een veel te hoge temperatuur aan.

Hey ik heb sinds gisteren een tado thermostaat aangesloten, ik heb een Remeha cv ketel, heb 1 slimme thermostaatknop in de gang de rest zijn kraantjes die ik nog wil vervangen. Maar ik werd vanochtend wakker en het was 14 graden denk ik me huis. Maar de app geeft aan dat je 28.6 graden is? Daardoor verwarmt die niet naar de 20 graden natuurlijk. Het thermostaat hangt aan de muur in de woonkamer en er zit niks van warmte bij.
Heb ook de instellingen naar open therm gedaan op het thermostaat. :)


Iemand enig idee hoe dit op te lossen is

Antwoorden

  • Ik heb hetzelfde probleem.
  • Ik heb een slimme radiatorkraan in de badkamer geplaatst. Deze geeft ook een veel te hoge temperatuur aan. Scheelt zeker 4 graden.
  • Mijn nieuwe gemonteerde TADO thermostaat geeft hogere temperatuur aan dan een niet gemonteerde wel geactiveerde TADO thermostaat kraan die ik naast de thermostaat heb geplaatst
  • Zelfde probleem hier. Heb slimme radiator knop in vijf kamers geïnstalleerd, en eentje geeft structureel een veel te hoge temperatuur aan (4-5 graden verschil). Erg benieuwd of dit een installatie fout of defect product is.
  • let op dat de warme lucht van de radiator niet meteen naar boven langs de knoppen gaat want dan werkt het hele systeem niet. Warme lucht stijgt op en wanneer die meteen langs de knop gaat is de temperatuur daar veel hoger. Oplossing: knop draaien zodat hij niet boven de radiotor hangt

  • Rumah
    Rumah
    december 2021 aangepast
    Bij instellingen temperatuur compensatie instellen.
    Ik heb met een gewone temperatuur meter de exacte temperatuur gemeten en dan pas je de temperatuur compensatie aan. Omhoog of omlaag.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nou als dat 5 graden afwijkt en die compensatie staat niet al fout ingesteld (dus fout van 5 graden terwijl de compensatie op 0 staat) zou ik hem gewoon terugsturen. Dwz een thermostaat. Bij een knop zou dat voor kunnen komen door de luchtstroom.

  • Goedemorgen! Ik heb het gefixt. Alles werkt inclusief de radiator knoppen. Ik had de Remeha ketel niet aangedraaid op OT dus daarom deed deze heel raar. Inmiddels kranen vervangen en alles aangesloten en werkt prima
  • Roell
    Roell
    december 2021 aangepast

    @Rumah, waar vind ik die instellingen? Temperatuur compensatie

    Laat maar....gevonden. klik op de kamer, ik dacht eerst op de thermostaat.

  • In mijn woonkamer is het 19 graden (ingesteld op 18,5 ok) in de keuken ernaast (geen deur vd kamer naar de keuken), staat hij ingesteld op 14 graden, de tado app geeft 33 aan... Dat is wel heel veel om te compenseren.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dan is er wat defect.