Tado compitabel met Radson vloerverwarming

Ik heb een vraag, ik heb verschillende kanalen proberen info te winnen. Tot zover ben ik nog niet geholpen met mijn vraag.

Wij hebben een Intergas HRE ketel, met een Radson vloerverwarming set. Daarbij hebben wij een masterunit die drie zones (met Radson NC Actuartors) aanstuurt met elk een eigen bedraade Radson thermostaat. (Zie bijlage van schematische tekening van de masterunit)

Nu wil ik alle 3 de thermostaten vervangen voor een Tado bedraade thermostaat.

Nu probeer ik de vraag te stellen via de Tado Chat, maar die komen er niet uit. Krijg steeds andere antwoorden. Wellicht kan ik hier worden geholpen.

Kan ik de Tado compitabel maken met mijn huidige Radson vloerverwarming met de zones.

Alvast bedankt.


Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Mooi systeem, leuke uitdaging om dit compatibel te krijgen. In basis is het NIET compatibel, maar met wat uitzoeken lijkt het me wel kansen te hebben.
    Uitzoeken wat de functies van de verschillende thermostaten zijn, ze hebben 3, 4, en 5 aansluitingen. Wat zijn de functies van die draden? Die zouden in principe per ruimte vervangen moeten worden door een Tado thermostaat. Stuurt deze unit ook de cv ketel aan of alleen de vloerverwarming pomp? In het laatste geval is er een draadloze ontvanger nodig om de ketel aan te sluiten.

    Kortom, nu niet direct compatibel. Maar met wat uitzoeken en aanpassen wellicht compatibel te maken.
  • @Koning1 Wat wil je bereiken, wat biedt tado wat radson niet heeft?
    Ik zie geen voordelen, alleen maar kans op teleurstelling na teveel geld uitgeven.