Hoe sluit ik ontvanger modulerend aan?

Opties

Heb al langer modulerende Remeha Calenta 25s-28c met vloerverwarming. Mijn nieuwe Tado draadloze ontvanger initieel als relais aangesloten maar inmiddels modulerend en ook aldus geconfigureerd. De ketel gedraagt zich echter niet langer modulerend. Hoe kan dat? Ontvanger is bedraad op - en + en en draadloze sensor is geconfigureerd voor open therm. De ketel jaagt de oppervlakte temperatuur van de vloer in de ochtend naar bijna 30 graden en doet de rest van de dag niets meer. Mijn oude draadloze Honeywell thermostaat hield de vloer temperatuur veeeel constanter. Wat kan er fout zijn en hoe los ik dit op?

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Heb je ook andere aansluiting voor on/off en OT op de ketel? Vaak moet je daar ook andere contacten gebruiken. (ik ben te lui om googelen,maar kan je zelf ook of kijk in de manual)

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Soms is het nodig om de ketel te resetten door hem uit en weer aan te zetten zodat de ketel vanaf de start zich instelt op de thermostaat. Misschien is dat bij jou ook zo?
  • Henkie
    Opties

    Gedaan. Ik ben het nu aan het testen. Mijn indruk is dat het wel beter gaat nu. Als er meer tips zijn van anderen, hoor ik het graag.