Thermostaat schakelt verwarming niet uit

Opties

Hallo, in december TADO starterkit gekocht en geïnstalleerd. Slimme thermostaat en twee radiatorknoppen. Ging allemaal simpel en snel. Installatie werkt meestal goed!

Sinds het in dienst nemen heb ik echter twee keer gehad dat de slimme thermostaat de verwarming niet meer uitschakelt. De ketel wordt aangestuurd terwijl ik op de display van de app zie dat er geen warmtevraag is. Het wordt dan te warm in huis en uiteindelijk valt de ketel in kookbeveiliging. Geen prettige ervaring. Eergisteren gebeurde het weer. Oplossing is de tado slimme thermostaat van de muurplaat halen, batterijen er uit en even laten liggen. Daarna omgekeerde volgorde weer opbouwen. Nu werkt hij al weer een paar dagen prima.

Herkent iemand dit probleem?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee. Ik zou dit bij de helpdesk melden (maar dan alle gegevens vermelden zoals merk en type ketel en soort aansturing wat je gebruikt)

  • Ja dat heb ik dus ook net gezien. Thermostaat van de muur moeten halen. Wat kan ik daaraan doen? Alle kamers stonden uit en die ketel maar stoken.
  • Andreplusplus
    Opties
    @peterptr lijkt op een mismatch in aansluiting. Is thermostaat en ketel zelfde modus (aan/uit of modulerend) en juist aangesloten? Als OpenTherm (of ander bus protocol) aangestuurd wordt door aan/uit of andersom krijg je vreemde zaken.
  • CV ketel (Intergas HRE) correct aangesloten met de Tado Slimme Thermostaat en toch blijft de verwarming constant aan. Wat is de oorzaak. Kan iemand mij helpen?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Configureer de boel via https://tado.com/start

  • Alles al toegepast. CV erkent de Tado niet.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan heb je wat fout gedaan.

  • Karenl
    Opties
    Ik het precies hetzelfde probleem met dezelfde ketel. Alles is goed geinstalleerd maar de ketel blijft verwarmen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik heb ook zo'n ketel, ik heb het goed geinstalleerd (zie boven), en hier werkt het prima.

  • MJHaack
    Opties
    Ketel blijft stoken sinds het vriest ook al geeft tado geen warmtevraag aan. Wat kan ik doen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Contact opnemen met de servicedesk.

    Of Configureer de boel via https://tado.com/start