Installatie

Hi, ik ben al een paar weken bezig met de installatie, iedere keer denk ik dat het gelukt is maa rhelaas. We hebben al heelveel mailjes naar jullie gestuurd, zonder reactie Zie hieronder de kabels voor de thermostaat en de aansluiting bij de boiler. Ik hoor graag hoe ik het wel moet installeren. Heb inmiddels ook een extension kit gekocht, geen idee of dat echt nodig was.

Beste Antwoord

Antwoorden

• Over welk type en merk cv ketel hebben we het hier?

U gebruikt op de C V aansluiting de draden Groen en Geel. Deze draden sluit u ook aan op de thermostaat op de klemmen - en + .

• Dankje! Het is een nefit topline aquapower hrc 30 cw5. Maakt het dan uit welke in de - en welke in de +?

Is de extension kit wel nodig?

• Ok, top. Ik heb alles nu aangesloten zoals zou moeten, app werkt ook. Temperatuur loopt alleen niet op. Blijft hangen op 18 graden, ik heb hem ingesteld op 21 graden. Enig idee wat daar de reden van kan zijn?

• Hi,

Aangesloten zoals je aangaf. Temperatuur veranderd niet. Moet hij op de ketel niet op iets anders aangesloten worden ipv op aan uit? We hebben vloerverwarming in het gehele huis.
  • Beste Michael, volgens mij ben ik behoorlijk in k geduldig en wacht inmiddels alweer 4 dagen op reactie. Bizar hoe slecht jullie klantenservice te bereiken is, eigenlijk gewoon helemaal niet.
  • Volgens Nefit zou de thermostaat aangesloten moeten worden op een potential vrij contact.

Op de TADO zijn dat NC en de COM.

Dit staat op pagina 24 van de handleiding.

• Dankjewel @pietnoe ! Ik denk dat dit precies was wat ik nodig had. Ik heb die handleiding nooit ontvangen omdat ik aanvullende vragen moest beantwoorden en toen nooit meer reactie heb gehad van tado. Heb het aangepast, nu duimen
  • Rachel

Ik heb hier de hele handleiding voor je.

• MichaelMichael | Moderator
    24 oktober aangepast

@pietnoe

@Rachel

Bedankt voor de input pietnoe, maar het moet niet NC maar NO en COM zijn (zoals ik eerder ook had aangegeven)

@Rachel

Intern geïnformeerd: er is 15 oktober een mail gestuurd hoe de Slimme Thermostaat zou moeten worden bedraad.

• En Rachel. Werkte het uiteindelijk naar wens toen de thermostaat op N0 en COM was aangesloten?

• JoeyJoey | Moderator

@CWO aangezien Rachel haar tado° nog in gebruik heeft op dit moment, kunnen wij bevestigen dat ze deze uiteindelijk toch op de NO en COM heeft aangesloten.

• Ik heb vandaag de thermostaat van Tado aangesloten op een nefit proline HRC de thermostaat die eraf is gekomen is een Moduline 300 er zaten twee draden op en die heb ik op de +en - voor de rest ging alles goed maar de ketel sloeg niet aan.

Oude meter maar even teruggezet.

Nu hadden jullie gezegd dat je de kabels aan moet sluiten op NO en COM, ** voor alle duidelijkheidik heb maar twee draden en geen groen/geel** de polarisatie maakt waarschijnlijk niet uit, maar moet ik de draden OP DE KETEL OOK VERANDEREN van modulerende naar aan/uit kamerthermostaat.

Log In of Registreer om te reageren.