Thermostaat gebruiken als temperatuur sensor

Beste Tado, Community,

Ik heb blokverwarming en mijn radiatorknop zit achter de lambrisering/radiatorbekleding.

Mijn appartement heeft geen thermostaat.

Omdat de radiatorknop achter de radiatorbekleding zit, vroeg ik me af of het mogelijk is de Tado Thermostaat te gebruiken als temperatuur sensor.

Groetjes Marijn

Beste Antwoord

Antwoorden

  • HGB
    HGB ✭✭✭

    Zie: 'Losse temperatuurvoeler' in 'Suggesties, ideeën en verbeteringen'.


  • Marijn
    Marijn
    oktober 2019 aangepast
    Dus als ik het goed begrijp kan je zowel de thermostaat als een extra knop gebruiken als ruimte-temperatuur sensor ?
  • Ik ben ook op zoek naar de juiste config voor een oplossing met stadsverwarming, wij hebben in de huidige situatie geen kamerthermostaat, op de radiatoren zijn thermostaat kranen gemonteerd. Ik wil nu Tado gaan toepassen met een centrale slimme wandthermostaat en Tado thermostaat kranen. In de setup van de slimme wandthermostaat moet Ik aangegeven wat de huidige wandthermostaat is......die is er dus niet. Ik moet hier een merk/type selecteren. Voor alle duidelijkheid, ik wil de slimme wandthermostaat van Tado gebruiken als temperatuur meter en centrale aansturing.
  • Oke, ook daar lees ik dat de thermostaat gebruikt kan worden als termperatuurvoeler. Top!

    Hoe zit het met de vraag van Labtec, waarbij bij installatie gevraagd wordt welk type wandthermostaat je nu hebt? Wat kiezen we daar?

  • De slimme wandthermostaat kan je niet zelf als temperatuur voeler configureren, dit kan remote worden gedaan door Tado support. Werkt overigens prima!
  • Helder, thanks voor de toelichting!