Verschillende kamers zelfstandig regelen

Opties

Ik heb vandaag een Tado-systeem geinstalleerd. De woonkamer bevat de slimme thermostaat en 2 slimme radiotorknoppen. Verder vijf andere ruimtes allemaal met slimme radiatorknoppen. Ik wil de slimme slimme thermostaat alleen gebruiken voor de woonkamerregeling en de andere kranen zelfstandig de warmte kunnen laten regelen in de overige kamers. Dus bijvoorbeeld in slaapkamer 2 wil ik de temperatuur kunnen regelen zonder de slimme thermostaat in de woonkamer omhoog te zetten. Ik krijg dit niet voor elkaar. Wie kan mij helpen? Dit is de opbouw van mijn systeem:


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit werkt standaard al zo, in ieder geval als je (zoals in je screenshot) bij alle kamers bij Zoneregelaar de Slimme Thermostaat instelt.

  • BertusB
    Opties

    Dank je, Rob. Dat dacht ik ook. Maar als ik de slimme thermostaat in de kamer laag zet, slaat de cv niet aan als ik de radiatorknop in de andere kamer hoger zet.

  • Andreplusplus
    Opties

    @BertusB Het kan even duren natuurlijk voordat de ketel aanslaat. Als je zoals Rob2 al aangeeft in elke kamer de slimme thermostaat als zoneregelaar hebt ingesteld, dan werkt het zoals je wilt. Dan neem ik even aan dat de ketel en thermostaat goed op elkaar aangesloten zijn en dat dat goed werkt.