Geofence, verschillende afstanden voor vertrekken en thuiskomen?

Opties
janvv
janvv

De aanbevolen afstand in de Tado app is 400 meter. Dat is prima voor als we weggaan. Maar als ik in de winter thuiskom, dan is het onzin om pas te gaan verwarmen als ik binnen een straal van 400 meter kom. Dat is een paar minuutjes met de auto. Dan is het huis echt niet op temperatuur als ik thuiskom.

Dan ontkom je er niet aan om er zelf aan te denken een half uur of een uur voor thuiskomst de verwarming weer aan te zetten.

Of heeft iemand hier iets op bedacht?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik denk hier geen andere oplossing voor is. Het is idd een te kleine radius om je huis op temperatuur te hebben als je de deur binnenkomst. Van te voren aanzetten blijft de enige optie.
    Met een straal van 50 KM om je huis gaat het systeem ook niet werken.

    Een andere oplossing zijn om dit bv met navigatie te kunnen koppelen die berekent wanneer je thuis aankomt.
    Maar dat zie ik niet gebeuren.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad die functie heb je niets aan. En een vaste afstand ook niet, want de snelheid kan enorm varieren. Zoals B79 al zegt zou je het dan aan een navigatie app moeten koppelen, en dan nog wel een die ook rekening houdt met files enzo. Van mijn werk naar huis kan een kwartiertje duren maar ook meer dan een uur. Daar zou hij dan rekening mee moeten houden.

    Gelukkig is de tijd dat dit boeit nu weer voorbij, de komende 8 maanden heeft het weer geen zin om dit soort optimalisatie uit te voeren.