Iemand ervaring met de energie besparing garantie

Opties
Matthew
Matthew ✭✭
Mijn hardware is ouder dan een jaar en ik heb daar geen issues mee. Met de software daarentegen wel, die werkt nauwelijks energie besparend... Op de Tado site zag ik de energie besoarings garantie. Heeft iemand daar ervaring mee?

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dat is gewoon een verkooptruc. Het idee is dat je kamers apart kan aansturen. In de praktijk werkt het eerder comfort verhogend omdat een ruimte nu ineens wel warm kan worden.
    Je huis heeft echt niet ineens minder warmte behoefte met een andere thermostaat.
  • Andreplusplus
    Opties

    En de “31% besparing*” die tado claimt komt uit een simulatierapport van lang geleden, op basis van verwarmingssystemen die niet meer voorkomen. Daar wordt vergeleken met altijd verwarmen versus uitschakelen als je niet thuis bent. Alsof iedereen dat niet al deed, waar mogelijk. Bovendien simulatie, niet gestaafd door metingen (die nu toch wel voorhanden zouden kunnen zijn 😲)


    *) Based on the Fraunhofer Institute for Building Physics IBP from the "Simulation Study on Energy Saving Potential of a Heating Control with Absence Detection and Weather Forecast", IBP Report 527 (2013).