Zoneklep wordt niet aangestuurd door tado?

Wat ik de basis klonk als perfect systeem blijkt in de praktijk niet lekker te lopen. Ik moet heel erg lang wachten totdat tado reageert en de chatbox is nergens te vinden..
Wellicht kunt u me via deze weg verder helpen.
Ik heb een huis met beneden vloerverwarming en boven normale radiatoren. Op beide verdiepingen een bedrade thermostaat. Een nieuwe intergas cv ketel met een zonneklep (honeywell vc4013). De thermostaat beneden stuurt de vloerverwarming prima aan. De thermostaat boven werkt (hij zegt te gaan verwarmen) maar doet dit in de praktijk. Hij zorgt er niet voor dat de ketel aanslaat cq regelt niet dat de zoneklep werkt.
Hoe dit op te lossen?
groet Harmen

Beste Antwoord

  • harmen
    harmen
    Antwoord ✓
    Hi, dank voor je reactie.
    Inmiddels is het probleem opgelost, tado heeft op afstand een instelling veranderd waardoor alles nu top werkt. Extensiekit was niet nodig.
    groet Harmen

Antwoorden

  • Beste Harmen boven is het verstandig om slimme radiator knoppen te gebruiken. Dit heb ik momenteel ook en dan ongeveer hetzelfde wat jij hebt (intergas cv ketel en vc 4013) dit werkt enigzins ok. Succes ermee
    Gr Robbie
  • Ooh ja vergeten te zeggen handig om de extensie kit tussen de cv ketel te zetten dan kunnen je thermostaten draadloos reageren. Extensie kit aansluiten op de cv op connector 11 en 12. Gr Robbie
  • Kunnen jullie me een kort schematje sturen hoe jullie dit hebben aangesloten?

  • Hoe hebben jullie de vc 4013 op de thermostaat aangesloten? Deze heeft drie draden.
  • Ergens diep in de krochten van Tado dit plaatje gevonden:

    Dit hielp toen ik al twee keer de boel opgeblazen had ;)

    Blauw gaat gewoon naar de nul (blauw) van het net. Bruin van het net op de COM en van de klep op de NO. Zwart op de NC.