Het Grote Archief

2456719

Reacties

  • ha, heb je al een reactie van Tado gehad ik heb eeb ssortgeljik probleem

  • Het lijkt me handig om de ingestelde temperatuur van het slimme schema ook visueel te kunnen zien in de huidige temperatuur grafiek.
  • Agree, a max of 6 per (combined, open door) room(s) is to low
  • Nu in het NL: 6 radiatorknoppen zijn te weinig als je een gecombieerde woonkamer en keuken hebt waarbij de tussendoor altijd open staat. Wij hebben 4 kleine radiatoren in de kamer en 3 kleine radiatoren in de keuken. Omdat er max 6 op een centrale thermostaat mogelijk zijn moet ik nu één vd radiator knoppen in de keuken gebruiken om de twee andere radiator knoppen aan te sturen. Is heel vreemd: je moet dus in huis twee thermostaten aansturen (en hoog of laag zetten al naar gelang behoefte).
  • Er is blijkbaar een nieuwe app versie met verbeterde overzicht.
    Waarom kunnen oude gebruikers niet gebruik maken van deze app? We moeten nu eerst 20eu betalen voor een app welke gratis is voor nieuwe gebruikers. Dit is toch niet eerlijk?
  • Ik gebruik tado in een tweede huis ik heb niks aan het slimme schema. Ik wil graag op een specifieke datum kunnen in en uit schakelen. Ik weet bv dat wij komende vrijdag er heen gaan. Dan wil je dit kunnen programmeren

  • Het zou handig zijn mocht er zoiets bestaan als presets: met één druk op de preset de temperatuur in één of verschillende ruimtes aanpassen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja wat we eigenlijk willen is een "slim schema", iets wat echt slim en flexibel is, niet het starre schema wat ze nu slim noemen.

    Je zou graag verschillende dagschema's en zelfs vaste settings willen kunnen maken die je dan naar believen aan weekdagen kunt hangen, met een handige manier om voor 1 dag of voor een repeterend schema een uitzondering te selecteren.

    Zodat als je een normaal weekschema hebt maar je bent een dag vrij of ziek, je met een handeling voor die dag een schema kunt hebben waarbij het huis wel verwarmd wordt. Of juist omgekeerd, als je een weekendje weg bent de verwarming voor een paar dagen uit laten. Zonder dat allemaal te moeten programmeren alsof de situatie permanent gaat veranderen.

    Maar helaas, zo slim is het schema niet.

  • Voor elke radiatorknop kan je de temperatuur aanpassen per graad. Zou beter zijn als je de radiatorknop ook per halve graad kan aanpasssen
  • HGB
    HGB ✭✭✭

    Daar is al vaker om gevraagd en er zijn oplossingen bedacht om het probleem van de displays aan te pakken. Kijk eens op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1661437?data%5Bfilter_keywords%5D=0%2C1%20graad%20nauwkeurig

  • Het zou handig zijn als ik in de app van de ene kamer naar een volgende kamer kan swipen, zodat ik niet steeds terug hoef naar het hoofdscherm.
    Dat geldt ook voor de grafieken, door naar links en naar rechts te swipen ga je een dag voor- of achteruit, het zou handig zijn als je, door naar boven of beneden te swipen, naar de grafiek van een andere kamer kan gaan.
    Ben.
  • Hallo Kevin, door in de app je vinger even op de grafiek te houden, verschijnt een ballon met deze informatie. Door je vinger naar links of rechts te bewegen, zie je de informatie van andere tijdstippen.
    Ben
  • Helemaal eens met bovenstaande. Een slim schema is pas slim als er uit meerdere scenario's (normaal / werk / vakantie) gekozen kan worden. Ideaal zou dan ook een timer zijn, zodat je vooraf al kan instellen wanneer een scenario moet ingaan.
    Ben
  • Van de slimme thermostaat een display maken (of een losse display), waar je je Tado toestellen kan beheren, ook als het internet even uitvalt (tweezijdige communicatie dus).

  • Dank voor de link HGB
  • Hoe zet je geofencing tijdelijk uit? We hadden een oppas thuis en wij waren een paar uur weg. Ik heb geprobeerd op mijn mobiel geofencing uit te zetten maar kennelijk pakte hij die ook nog die van mijn vrouw op. Mijn locatie werd op dat moment genegeerd. Als iedereen In de familie zijn geofencing uit moet zetten om tijdelijk gewoon je slimme schema uit te voeren dan moet er misschien een knop komen die geofencing tijdelijk centraal kan deactiveren voor alle familieleden. Anders hoor ik graag hoe het werkt?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Kun je dan niet beter een ander merk kiezen?

    Er zijn ook andere slimme thermostaten en die bieden meestal veel meer mogelijkheden op hun eigen scherm.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dit is een leemte in het Tado systeem. Je zou graag willen dat je snel en handig via de thermostaat of in ieder geval via de webapp kunt instellen dat er iemand thuis is of juist niet, maar dat gaat dus niet.

    Het staat vast op hun beroemde lijstje van wensen waaraan eens iemand moet gaan werken, maar helaas het ligt kennelijk allemaal een beetje stil.

    Als ik "een team van programmeurs" in dienst had zou ik iets meer zichtbaar resultaat van hen verlangen!

  • Kunnen jullie niet een buiten-thermometer/weerstation (zoals netatmo) ontwikkelen die intrigeert met het Tado systeem?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    De Tado haalt de buitentemperatuur op van een weerdienst. Die hoeft ie dus niet zelf te meten.

  • Waarom? Online beschikbare waarnemingen zijn wellicht gemiddeld nauwkeuriger tenzij je ook een thermometer hut gaat bouwen.

    Ik zou veeeel liever in binnenhuis thermometer zien die geen 120 euro kost om de temperatuur van mijn kamers te meten ipv enkel via the TRVs.

  • Tado is geen slimme thermostaat, het is een oerdomme aftstandsbediende thermostaat, de "slimmigheid" gebeurt volledig in tado's cloud. Zonder cloud doet ie minder dan een mechanische klok thermostaat. Ik vind dat niet verstandig. Een "scherm" hoeft voor mij niet, we hebben toch al schermen genoeg, maar het zou wel mogen werken zonder cloud/internet, op zijn minst gewoon als een programmeerbare thermostaat.

  • Soms ga je eerder naar bed, en dan wil je eigenlijk in een keer alle lopende programma's stoppen en alles naar nachtstand brengen. Nu moet je alle zones aflopen, dat is niet heel handig.

  • Zou handig zijn dat je in de App de verwarming overal in een keer kan uitzetten ipv iedere ruimte op zich.

    Je vertrekt op weekend/gaat vroeger slapen en wenst alles uit te zetten (nee ik wil geen gebruik maken van geolocatie).

  • Deze suggestie is al geplaatst onder de noemer “Schakelen thuis/afwezig”. Zou inderdaad een welkome aanvulling zijn als je op een centrale plaats in de app of op de thermostaat alle zones uit of aan kan zetten.

  • Ik vind dit "aanbod" van 20 euries ook niet eerlijk voor oude gebruikers maar.....
    Het is volgens mij zo dat je in de nieuwe app voor geolocatie een abbonement moet nemen van 3 euro per maand dus misschien toch maar een update laten ??
  • Beste Tado,

    Ten eerste wil ik kwijt dat ik jullie Slimme Radiatorknoppen een fantastische uitvinding vind. Hier thuis zijn we er erg blij mee, en heb ik zelfs het idee dat door de slimme schema’s we ook echt kosten besparen.

    Nu is er wel een ding wat mij een klein beetje stoort. Op zich niks ernstigs, maar wel ruimte voor verbetering denk ik.

    Het is als volgt; het geval wil wel eens dat een van de slimme radiatorknoppen blijft hangen, dwz, de knop staat in de ‘uit’ stand volgens ingesteld schema, maar de betreffende radiator gaat niet uit(ventielkraan blijft steken). Nu zal het toch mogelijk moeten zijn om dit te herkennen in de software, en de slimme radiatorknop een selftest/calibratie te laten uitvoeren? De slimme radiatorknop zal toch moeten kunnen herkennen dat ‘uit’ en een oplopende(hoge) temperatuur vreemd is? Of is dit te ver gezocht?

    Wanneer de slimme radiatorknop verwijderd word, bijvoorbeeld om de batterijen te vervangen, en weer word terug geplaatst word er toch ook een calibratie uitgevoerd?

    Een ventielkraan kan door opwarming/afkoeling etc altijd moeilijk gaan doen, dat snap ik. Echter denk ik wel dat dit te herkennen moet zijn met de slimme radiatorknop. Een melding hiervan in de app(na selftest/calibratie), wanneer er actie nodig is(Batterijen vervangen bijvoorbeeld) zal het dan af maken.

    Klinkt dit een beetje plausibel?

    Bedankt.

    Tim
  • Alleerst wil ik zeggen dat ik julli slimme radiatorknoppen echt een super uitvinding vind. Hier in huis hebben wij er heel veel gemak en plezier van. Ook heb ik het idee dat door het gebruik van het slimmem schema we hier echt geld besparen.Nu is er voor mij wel een ding die mij stoort, opzich niets ernstigs, maar wel het benoemen waard. Ook denk ik dat hier wel een verbeter punt te behalen is. Het zit als volgt; Af en toe heb ik wel eens last dat een van mijn radiatoren blijft verwarmen als de slimme radiatorknop 'UIT' staat volgens ingesteld schema. De slimme radiatorknop blijft min of meer hangen. Heb dit al meedere male gehad, en hier ook al contact over gehad met TADO. Nu lijkt het mij toch mogelijk om dit door de slimme radiator knop te laten herkennen, en wanneer dit gebeurd een soort van selftest/calibratie te laten uitvoeren op de betreffende knop? Want een hoge(oplopende) temperatuur en een radiatorknop die 'ÚIT' staat lijkt mij nooit goed.Mijn vraag is dus of het mogelijk is dit te herkennen in de software, eventueel de radiatorknop een selftest/calibratie te laten uitvoeren, en wanneer er actie nodig is hiervan een melding te krijgen in de app?

    Bedankt!

  • Dit topic mag van mij blijven bestaan, dan kan de andere gesloten en verwijderd worden.
Deze discussie is gesloten.