Vloerverwarming beneden in relatie slimme radioatorknoppen boven

Goedenavond,

Ik heb op de beneden verdieping enkel vloerverwarming met een Tado thermostaat. Op de boven verdieping slimme radiator knoppen. Als boven warmte wordt gevraagd en beneden is het op temperatuur, wordt het beneden ook warmer.

Wat moet ik voor regelen dat het benden niet verder verwarmt?


virnedelijk groet,

Tjeerd Koopman

Beste Antwoord

  • Kopie
    Kopie
    Antwoord ✓

    Inmiddels heb ik contact gehad met het Tado Support Team, zij hebben voor mij de instellingen zodanig gewijzigd dat ik nu de slimme radiatorkranen wel met de app kan bedienen en dat de thermostaat in de woonkamer met alleen vloerverwarming leidend blijft.

    Professionele en goede service!!!!

Antwoorden

  • Beste Tjeerd,

    Je zou een tweeweg klep tussen je cv ketel en verdeler kunnen zetten
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    november 2019 aangepast

    Maar denk eraan: dan moet je ook je bekabeling wijzigen! Je moet dan een kabel gaan trekken van je thermostaat naar die klep en je CV aansturen met een extender kit.

    Je hebt NIET de optie (hoe logisch dat ook zou zijn) om de thermostaat aangesloten te laten op de ketel zoals het nu al zit en die nieuw te plaatsen klep te sturen met die nieuw te plaatsen extender kit!

    Je kunt de extender kit bij de ketel hangen en dan heb je daar dus geen kabelprobleem, maar een kabel trekken van de woonkamer naar die klep (meestal ergens in een gangkast ofzo) dat is vaak helemaal niet zo gemakkelijk.

    Vreemd dat Tado dat niet makkelijker maakt... de extender bij de klep hangen is natuurlijk veel gemakkelijker.

  • Bedankt voor de reactie. Eigenlijk wil ik alleen maar de temperatuur in de betreffende kamer op afstand regelen via de app en niet dat ze oom de ketel kunnen aansturen met de vraag voor extra warmte. Een zone regeling met Tado heeft niet mijn voorkeur en is erg duur in verhouding tot hetgeen ik wil bereiken.