CV Ketel Intergas slaat niet aan op Tado Thermostaat V3

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Tado Slimme Thermostaat V3 geinstalleerd, maar de ketel Intergas Kompakt HRE 28/24 A reageert niet.

Tado Thermostaat:

  • Tado Thermostaat is geconfigureerd naar D01 via het installatie menu. Alles is gepaired en staat volgens de app goed.
  • Rechtstreeks aangesloten op de ketel. Ik heb geen 'extension kit' of iets dergelijks.
  • Bekabeling: Rood op NO en blauw op COM. Ik wil deze proberen op + en - aan te sluiten, echter waarschuwen ze dat hier alleen 36V op aangesloten mag worden, terwijl ik 230V stroomkabels tot mijn beschikking heb.

Intergas Kompakt HRE 24/28 Ketel:

  • Bekabeling: Rood op 12 en blauw op 11.
  • Blijft op programma '1' staan en warmt dus niet op, alleen wanneer je warm water uit de kraan/douche haalt.

Kan ik ondanks de 230V dit toch rechtstreeks op + en - aansluiten? Of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?

Met vriendelijke groet,

Igor

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Kan je gewoon op de plus en min aansluiten. Met opentherm lopen er geen hoge spanningen.
    De 36 volt is voor andere toepassingen die bij u niet van toepassing zijn.
  • Bekabeling op de ketel is ok. Deze kun je (moet je) gerust aansluiten op +/- van de tado. Heb je de RF functie van de ketel uitgeschakeld?
    En na wijzigen bedrading ketel even resetten (uit/aan)
  • Wel even de configuratie van de thermostaat aanpassen zodat die ook daadwerkelijk de OpenTherm verbinding gebruikt, anders werkt het nog niet.
  • @ErnstvV stond al in eerste bericht: tado ingesteld op D01 ☺️
  • @titatovenaar was dit de juiste aansluiting op de tado? ik heb namelijk op de - en + aangesloten en merk nu dat de kachels maar blijven loeien

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je moet de boel goed configureren berry86. Alleen aansluiten is niet voldoende.

  • Goedemiddag,

    Ik heb vandaag net als titatovenaar een Tado Slimme Thermostaat V3 geinstalleerd, maar mijn ketel is een Intergas Kombi Kompakt HR 22.

    De bedrading is aangesloten op + en - en op OpenTherm verbinding (D01) ingesteld.

    Nu blijft ook mijn verwarming aan staan en blijft doorgaan tot wel 28 graden terwijl ik 22 had ingesteld.

    Wat kan ik nu doen om het wel goed te krijgen?

  • @User22 Zie het antwoord van Rob2 net boven je vraag.
  • Wat moet ik precies configureren dan?

  • w w w . t a d o . c o m / s t a r t
  • Het is toch nog gelukt. Heb uiteindelijk toch nog even gekeken hoe de bedrading was aangesloten op de klemmen in de ketel bleek toch op 6-7 te zitten :s , nu aangesloten op 11-12 en het werkt :) . Had eerst een Toon hangen ging ervanuit dat deze al op 11-12 zou zijn aangesloten. Bedankt nog voor het meedenken B) .
  • HarryJacques
    oktober 2023 aangepast

    Ha allen, ik heb ook een intergas kk hr 22. alles aangesloten, bridge, thermostaat, en 1 knopthermostaat in slaapkamer. Bedrading op plus en min, geconfugureerd op D01 en HW v, EK x….ik hoor om de paar minuten dat ketel probeert aan te slaan, maar dat het lukt niet. Na paar seconden stopt ie dan. Iemand een idee? Vanochtend ook aangegeven bij de tado helpdesk, maar nog geen reactie van installatieteam helaas.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Daar zul je toch op moeten wachten... of je gaat naar https://tado.com/start en doet de configuratie daar opnieuw.

  • Haal de draden even los van de thermostaat en verbind ze aan elkaar De ketel moet dan vol gaan loeien. Zo niet, dan is er iets met de ketel of installatie