Alle tado knoppen staan uitgeschakeld. Toch slaat de cv ketel voortdurend aan.

Inge74
Inge74
juni 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Alle tado knoppen staan uitgeschakeld. Geen enkele radiator is warm. Bij 1 radiator is de aanvoer buis lauwwarm. En toch blijft de cvketel maar branden.

Antwoorden

  • Is dat spontaan gebeurd in een bestaande installatie, of is het een nieuwe installatie? Heb je alleen knoppen of ook een slimme thermostaat?
  • Het is een nieuwe installatie. Alle radiotoren hebben een tado knop. In de woonkamer hangt de slimme thermostaat: daar is vloerverwarming (met tadoknop)
  • 1 tadoknop verliest vaak zijn verbinding
  • Ok, is de thermostaat goed aangesloten op de ketel (als je de wizard hebt gevolgd heb je daarvoor aanwijzingen gekregen)?
    Welke ketel en welke aansluitingen? Heb je de ketel al eens uit en aan gezet?
  • Het systeem is door een loodgieter geïnstalleerd. De cv ketel is van het merk intergas. Direct na het instaleren van de tado knoppen ging de cv ketel steeds op storing als alle knoppen op niet verwarmen stonden. En moest de ketel gerest worden, waarna het systeem weer werkte. Daarna is een 'lus' gemaakt waardoor er altijd nog stroming in het systeem was. Maar vervolgens blijft de ketel branden: ondanks dat alle knoppen op een lage temperatuur / vorstbeveiliging staan.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dan is de boel niet goed aangesloten en/of niet goed geconfigureerd. Het werkt perfect met intergas.

  • Maar wat is er dan niet goed aangesloten? Of wat kan er fout zijn gegaan met de configuratie?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Als je zelf helemaal geen info geeft, hoe moeten "wij" dat dan weten??

    Je kunt beter een chat starten met de servicedesk, daar kunnen ze meekijken met de configuratie en je tips geven over de aansluiting. Die moet bij voorkeur zitten op de +/- en niet op de COM/NO aansluitingen, maar dit kun je niet zomaar aanpassen daarvoor moet de configuratie ook aangepast worden. De servicedesk kan dat doen.

  • Oh dit was niet de reactie die ik verwachtte. Blijkbaar was mijn idee van deze community anders. Maar ik zal de chat bekijken met de servicedek: die had ik nog niet ontdekt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Deze community bestaat uit mede-gebruikers, niet uit Tado medewerkers, als je dat niet duidelijk was.

    Wij beschikken niet over een kristallen bol waarmee we kunnen zien wat er bij jou fout gaat, hoe het geconfigureerd is, en hoe het wellicht aangesloten is. Dat heeft de servicedesk deels wel, dus die kunnen je veel beter helpen.

    (hier was dat wellicht ook nog gelukt als je exact had aangegeven wat je hebt, hoe het is aangesloten, en hoe geconfigureerd)

  • Ik lees dat de cv-ketel brandt, maar dat de radiatoren niet warm worden. Ik herken daar iets van: Bij ons zie ik dat de Nefit-ketel af en toe heel even actief is, zonder dat er warmtevraag is of warm water getapt wordt. Ik heb ergens bij Tado gelezen dat dat te maken heeft met het tapwater. Ik heb het namelijk zo ingesteld dat ik vrij snel warm tapwater wil hebben zodra ik de warmwaterkraan open draai. Ik vermoed dat om die reden de CV-ketel actief is.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja als je een ketel met ingebouwd boilertje hebt dan moet dat warm gehouden worden om snel tapwater te hebben. Dat kost uiteraard gas.

    Maar dan moet de buis richting radiatoren niet warm worden. Gebeurt dat wel dan is er een klep defect in de ketel.

  • Intergas heeft geen ingebouwde driewegklep. Als de ketel in de kelder hangt en de ketel staat ingesteld op de comfort stand voor warm water (en dus de hele tijd de warmtewisselaar warm houdt voor snel warm water), dan kan het zijn dat er een natuurlijke stroming ontstaat in het cv circuit. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!👍🏼
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat zou dus vrij simpel te testen moeten zijn door de comfortstand uit te zetten (op het knopje met het kraantje drukken tot beide LED's erboven uit zijn). Standaard stuurt bij Intergas the Tado deze comfortstand niet aan (daarvoor moet je een setting in de ketel aanpassen), doet ie dat wel dan kun je in de Tado het warmwater op uit zetten om hetzelfde te bereiken.