Danfoss RA-FN in combinatie met Tado slimme radiatorknop?

Elders op dit forum lees ik dat het gebruik van een RA adapter bij een RA-FN afsluiter een ietwat gammel resultaat geeft. Hebben meer mensen hier last van bij het gebruik van een danfoss RA-FN, en hoe hebben jullie dat eventueel opgelost?

alvast bedankt voor de info


Beste Antwoord

  • Erwink64
    Erwink64
    Antwoord ✓

    Na wat speuren een RA adapter/overgangskoppeling gevonden voor iets meer dan 4 euro. Ik moest er een klein beetje aan vijlen zoals je kunt zien maar de radiator kraan zit nu wel stevig vast.


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat is dat klem (geen schroef) type en met die plastic adapters lijkt me dat een grote ellende.

    Je kunt denk ik beter Heimeier kranen monteren, als al je kranen er zo uit zien als deze is dat vrij simpel aan te passen.

  • Dank je wel Rob2, ik snap dat het "geen schroef" type niet de ideale oplossing is maar daarom ben ik juist geïnteresseerd in de voorbeelden waarbij mensen gebruik maken van de RA adapter en het dus toch voor elkaar hebben gekregen om een goed werkend (niet gammel) systeem te creëren.

    Dus reacties zijn nog steeds welkom.

  • Bij twijfel: vervangen door Heimeier. Schroef en past zonder adapter.
    Overigens, zit de knop alleen onder de radiator, of kijken we naar een 'voetventiel' dat per ongeluk thermostatisch is, met een tweede knop boven aan?
  • De knop zit inderdaad onder de radiator, het is voor een hoge smalle design radiator.

    Als ik hem moet (laten) vervangen laat ik dat met een Heimeier doen, maar gezien de kosten daarvan gebruik ik liever de RA adapter en ben ik op zoek naar mensen die daar ervaring mee hebben.