Draadloze thermostaat batterij leeg na 4 dagen

Beste gebruikers,

Ik heb mijn Tado Slimme Thermostaat vier maanden zonder problemen gebruikt. Een week of drie geleden kreeg ik voor het eerst een mailtje dat ik de batterijen moest vervangen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar ik blijf nu om de drie dagen een nieuw mailtje krijgen dat de batterijen vervangen moeten worden. Als ik dat niet doe, gaat de thermostaat ook daadwerkelijk uit en lijken de batterijen leeg. In de afgelopen drie weken heb ik ze al meerdere keren vervangen door nieuwe Duracell batterijen. Wat gaat hier mis?

Hoop op jullie kundigheid!

Antwoorden

  • Heb exact hetzelfde probleem met 1 van de slimme thermostaat knoppen. Heb ook de aanbevolen oplaadbare batterijen van eneloop gebruikt en vele malen opgeladen en gebruikt, maar krijg weer een lege batterij melding na zo’n 5 dagen. Deze ook in verschillende ruimtes geplaatst maar niets helpt. Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik denk dat jullie deze spullen als defect bij Tado moeten melden. Want als de batterij maar zo kort meegaat is er iets stuk. Je hoort ook wel het verhaal dat dit zou komen doordat de draadloze verbinding met de bridge niet stabiel is, maar zo'n groot verbruik lijkt me daar niet door te verklaren.

    Overigens heb ik mijn slimme thermostaat al 3 jaar draaien op de originele batterijen.

  • hier ook hetzelfde probleem!

    batterijen van de draadloze thermostaat na een dag of 5-6 leeg...

    terwijl de originele batterijen het een half jaar hebben uitgehouden.

    laatste keer duracel batterijen gebruikt, maar ook die zijn na een week alweer leeg!

    iemand een oplossing?

    want dit is niet leuk meer!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik denk dat jullie deze spullen als defect bij Tado moeten melden.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    De spullen die jullie hebben zijn echt niet in orde.
    In alle tado apparaten die ik heb gaan batterijen van merk Duracell ruim een jaar mee. Alles hier in huis van tado gaat z’n derde jaar in en nooit batterij problemen gehad.
  • Tado heeft mijn thermostaat kosteloos vervangen - hij was inderdaad defect en daardoor binnen een dag of 3 weer leeg. De nieuwe houdt het nu (met de meegeleverde batterijen) alweer weken vol.