Thermostaat modus

Hoe krijg ik de tado airco v3+ in thermostaat modus? Heb een daikin airco.

Reacties

  • @Roger1966 uit interesse, wat is het voordeel van de thermostaat modus tov standaard voor jou?

  • Bij de thermostaat modus, zet ik hem op 20 graden en de tado regelt zelf dat de kamer op 20 graden blijft.
  • MichielTado
    MichielTado ✭✭✭
    juni 2022 aangepast

    Klopt, en bij de standaard mode regelt de airco zelf dat de kamer op 20 graden blijft. En ook nog eens preciezer dan met de thermostaat mode.

    Het regelen van de airco door de Smart AC door hem aan en uit te zetten is onprecies en ook nog eens onzuiniger. Gebruik gewoon de standaard mode, dat adviseert Tado ook.

  • Roger1966
    Roger1966
    juni 2022 aangepast
    Dan heb ik de Tado niet nodig. Mijn airco kan ik dan ook op automatisch 20 graden zetten.
  • De Tado smart AC is vooral een vervanging van de reguliere afstandbediening. Je kan daarmee wel buitenshuis de airco aan en uit zetten. En ook een planning maken waarmee de airco op geplande tijden geschakeld kan worden bv de airco op slaapkamer een uur voor je naar bed gaat aanzetten (maar dat kan meestal ook met de standaard afstandbediening). Als buitenhuis bedienen en gepland aan/uit zetten niet belangrijk is dan is heeft de smart AC geen echte toegevoegde waarde.

  • Antw van Tado:
    Uw tado° Slimme Aircobediening is geactualiseerd en de Thermostaat en Standaard Modus zijn niet meer beschikbaar.

    Deze nieuwe update werkt op dezelfde manier als de Standaard Modus voorheen - de temperatuur wordt direct door uw airconditioner gemeten.

    Maar de update omvat ook meer:

    ventilator niveaus,
    horizontale swingstanden en
    verticale swingstanden.
    Dit geeft u meer controle over uw airco via de tado° app.

    Als u toch de thermostaat modus wilt gebruiken, laat het ons weten, dan stuur ik uw ticket door om de firmware van uw Slimme Aircobediening te downgraden.
  • Jammer dat het geheel niet iets slimmer is (Daikin heeft zelf ook een app om dit allemaal te doen) . Alleen de afstandsbediening vervangen is voor mij niet genoeg. Mijn issue is dat de Daikin m.i. de kamertemperatuur niet goed meet. Als die een dag uit is geweest dan geeft de app toch een door de Daikin gemeten temperatuur die zeker 2 graden te hoog is.

    Bij Daikin kan je dit niet aanpassen bij koelen (wel bij verwarmen). Heeft tado niet iets slims om dat wel te compenseren door gebruik te maken van de temperatuur bij de Tado Airco V3 ?

    Groet Cor

  • @CorScholten Nee, de Smart AC heeft geen mogelijkheid (meer) om de temperatuursensor van de smart ac te gebruiken voor de airco. De thermostaat mode wordt niet meer gebruikt tenzij je de Smart AC laat downgraden, wat niet aan te raden is.

    Als de temperatuur 2 graden te hoog is kun je het gekozen setpoint op de Daikin lager zetten. Overigens stijgt warme lucht op, dus er kan een verschil zijn in temperatuur bij de airco en op een andere plek. Bv de airco hangt hoog en tegen een muur waar de zon op staat oid.

    Een Daikin met wifi module en app heeft meer instellingsmogelijkheden dan een Tado Smart AC. Enige voordeel van Tado zou de standaard homekit ondersteuning kunnen zijn.

  • @MichielTado

    Graag zou ik gebruik willen maken van de downgrade optie.
    Zodoende hoef ik de airco niet de gehele dag zelf laten reguleren, soms tegen de warmtepomp (vloerverwarming in).

    In mijn vorige huis zette ik de setpoint van de airco besturing op 23 en de ruimte thermostaat m.b.t. verwarmen op 20, dat ging altijd perfect. Vandaar mijn verzoek.

    Overig:
    In de slaapkamer hangt nu een thermostaat welke een klep aanstuurt op de vloerverwarming verdeler.
    Schakelt het relais dat ik deze “ruimte voeler” ook bij warmtevraag in deze ruimte? Hoewel de thermostaat in de woonkamer de warmtepomp aanstuurt (als er warmtevraag in de slaapkamer is)

    Zodoende kan ik in dat geval daarmee een klep aansturen die koude lucht toevoer afsluit naar deze kamer bij warmtevraag. En andersom.


    Mvg