Geolocatie per kamer

Hallo,

Als mijn dochter uit huis gaat, maar moeder thuis is zou ik graag willen dat de knop van haar kamer toch naar beneden gaat. Zodat je per persoon ook nog kan besparen.

Groet,

Bennie

152
152 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

«134

Reacties

  • Ik ben helemaal voor deze optie!!!

  • Ik zou erg blij worden wanneer je per persoon een eigen schema kan aanmaken. Bijv wanneer mijn zoon uit school thuiskomt hoeft alleen zijn kamer verwarmd te worden en pas later ook de woonkamer wanneer wij uit ons werk komen.
  • rjk
    rjk
    mei 2019 aangepast

    Ik wil in een slaapkamer in ons huis een tado radiatorthermostaat gebruiken. Is het mogelijk om geolocatie zo aan te zetten dat deze slaapkamer alleen verwarmd wordt als er een bepaald persoon thuis is. Dus deze zou niet moeten werken voor alle bewoners van het huis.

  • Michael
    Michael | Moderator

    Hallo,

    Dit is op heden nog niet mogelijk. Je zou het idee voor kunnen stellen, bij de geschikte categorie hiervoor op ons forum (als het er al niet op geopperd staat).

    Groet,

    Michael

  • Lijkt mij een zeer praktische en energie besparende toevoeging aan het Tado systeem. Komt te vaak voor dat zoon en dochter niet thuis zijn en dat toch hun slaapkamers onnodig worden verwarmd.

    Tado; Graag toevoegen aan de roadmap ;)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Wordt er eigenlijk nog wel ontwikkeld aan het systeem?

    Er staan vele wensen open en ik heb al maanden geen nieuwe versie meer gezien...

    (toen ik hem kocht dacht ik aan de hand van de versienummers "oh er zijn regelmatig wijzigingen" maar dat valt toch wel een beetje tegen!)

  • Ikzelf gebruik de tado in mijn verhuurwoningen.

    Dwz 1 woning heeft meerdere ruimtes, deze zitten allen in 1 Tado account

    Elke ruimtesheeft wel een andere gebruiker.


    PROBLEEM:

    je kan de gebruikers geen toegang geven tot de app omdat ze dan de verwarming van alle ruimtes kunnen beheren ipv enkel hun ruimte.


    indien men de ruimtes zou kunnen koppelen aan de gebruikers in een tado account, zou men elke gebruiker toegang en beheersrecht (liefst ene aantal of alle functies: algemene instellingen, schema, geolocatie, aan/afzetten) kunnen geven op enkel hun ruimte(s) en zodoende ook de geolocatie van die persoon kunnen koppelen enkel aan die ruimte(s) .

    De hoofdgebruiker van het account kan dan toegang en beheer hebben van alle ruimtes .

  • Dit is wel een vereiste voor mij om tado te kopen
  • Graag met dit soort funkties uitbrijden, dan is het echt ideeaal voor een studenten huis, die aal maar aan laten staan, en er altijd wel 1 persoon thuis is.

  • Ideaal voor een studentenhuis? Hmm, niet zolang elke tado gebruiker alle rechten heeft. De kans dat studenten niet gaan prutsen aan de in de instellingen op andere kamers lijkt me zo ongeveer nihil.

  • Ik ondersteun deze optie helemaal. Sterker nog: zolang dit er niet is koop ik niet voor elke ruimte een radiatorknop van tado. Het is efficiënter de radiatoren zonder slimme knop nu handmatig in te stellen.
  • Ik ben ook wel voor deze optie welke vorig jaar geopperd is. Tado heeft in december 2018 aangegeven dat dit hoge prioriteit heeft. Zou Tado hier een update over kunnen geven?

  • Ik werk ongeveer 4 dagen per week thuis. Ik wil die dagen de temperatuur in mijn kantoor op 21 graden hebben. Zodra ik niet thuis ben zou het handig zijn dat de temperatuur in mijn kantoor automatisch naar de afwezigheidstemperatuur gaat. (dus alleen van mijn kantoor en niet van de rest van het huis omdat daar wellicht nog huisgenoten aanwezig zijn.)

    De huidige Geolocatie zet het hele huis op afwezigheid of niet o.b.v. de afwezigheid van alle huisgenoten.

  • Met Homekit iOS gaat dit wel.

  • Dank voor de tip lode_r.

    Mijn vrouw heeft een iPhone en ik heb helaas een Samsung gekregen van mijn werkgever...

    Helaas...

  • Ik beheer 7 studentenwoningen met in totaal 42 huurders. Graag zou ik GEOFENCING per radiator knop willen hebben. Ik denk dat er enorm veel studentenwoningen dit principe nodig hebben

  • Dit is een essentieel onderdeel, heel belangrijk voor ons. De persoon in ons huis die op zolder woont, heeft alleen maar warmte op zolder nodig. Niet nodig dat dan het hele huis warm is. Dit kost enorm veel gas. Dus als zij thuiskomt, moet alleen maar de zolder verwarmd worden en de rest van het huis niet. Kan toch niet heel moeilijk zijn zou je zeggen. Als dit al twee jaar op de roadmap staat, verwacht ik toch dat jullie nu wel zo ongeveer zouden moeten weten wanneer het klaar is. Toch? ALsjeblieft?

  • Hmm,

    Even buiten de discussie of Tado dit middels geolocatie gaat oplossen.

    Ik zie het probleem niet zo.

    Ook nu al kun je een kamer verwarmen zonder dat de rest van het huis verwarmt wordt.

    De persoon op zolder kan handmatig de temperatuur daar hoger zetten bij thuiskomst. Wordt alleen de zolder verwarmt.

    Heeft deze persoon ook de app op de telefoon, dan kan hij/zij de verwarming ook al eerder aanzetten. Bijvoorbeeld op school bij het naar huis gaan.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Moet er zeker komen!!!

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Zou ik ook wel wensen en vooral dat niet alle kamers moeten aanslaan, maar bv enkel leefruimte en badkamer als je bijna thuisbent

  • sluit ik me meteen bijaan , en het is ook goed voor tado want dan gaan ook beheerders van studenten woningen etc etc ook tado kopen .

    iets voor de volgende update.

  • Wat is de status van geolocatie per kamer?
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Zou ik hier ook graag willen, wil dan gerust een abo nemen erop als ik per kamer kan kiezen of die al dan niet moet verwarmen als ik thuiskom...

    Denk zo aan badkamer, woonkamer en keuken

  • December 2018: " ontwikkelingsroadmap en heeft hoge prioriteit", vandaag??????

  • Zou er ergens nog een cache zijn in google van deze roadmap?

  • Het lijkt behoorlijk stil te zijn rondom verbeteringen in de app. De geolocation per kamer zou echt top zijn.
    Zelfde voor een badkamer en slaapkamer stand. De app blijft maar aangeven dat het te warm of koud is in die kamers.
    Dit moet technisch een zeer simpele toevoeging zijn.
  • Dit is wel 1 van de redenen waarom je een Slimme radiator knop koopt heb er hier nog 4 in de doos liggen omdat de kranen nog vervangen moeten worden,maar hoop wel dat deze functie er op zéér korte termijn zal komen zodat ik echt energie kan gaan besparen per slaapkamer
  • Heb hier ook recent al de kranen laten vervangen om de knoppen rechtstreeks te kunnen installeren, meteen dan ook abo genomen, direct voor een jaar. Voor €24,99/jaar kan het niet misgaan

  • Elk gezinslid heeft zijn eigen gewoontes en gebruikt verschillende ruimtes. Een student wil bijvoorbeeld dat zijn kamer warm is al hij thuis is. Ikzelf dat mijn bureau warm is. De twee zijn onafhankelijk van elkaar. Het zou dus goed zijn dat kamers aan gebruikers toegewezen kunnen worden. Daarbij kan het zijn dat ze een ruimte aan meerdere gebruikers is toegewezen. Bijvoorbeeld de living moet opwarmen als iemand thuis is.