Warm water uitzetten reageert niet. Remeha avanta 28c

Opties
Ze hebben afgelopen maandag een nieuwe cv ketel gemonteerd. Nu heb ik mijn tado aan de praat maar de warm water functie heeft geen effect op mijn cv ketel.
Het is een remeha avanta ace 28c

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Raadpleeg de handleiding. Waarschijnlijk moet je op de ketel in het configuratiemenu een setting aanpassen.

    Of je moet je afvragen of je warmwater nog via de Tado wilt aansturen. Moderne ketels kunnen dat zelf beter.

  • Ik heb hetzelfde probleem met een Remeha Calenta Ace 40C en heb niets kunnen vinden in de handleiding. Weet iemand een oplossing?

    De reden waarom ik met tado de warmwatervoorziening aan en uit wil kunnen zetten: in de keuken hebben we een Quooker die vanwege legionella aangesloten moest worden op de warmwaterleiding. Als we nu eenvoudig op de tado de warmwatervoorziening van de Remeha uit kunnen zetten dan stroomt er niet nodeloos warm water naar de Quooker.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Of je het warm water echt uit kunt zetten dat hangt af van de ketel. Op de meeste ketels is de warmwater aan/uit functie een instelling van de comfortstand. Dwz als het op aan staat dan houdt ie het buffervat warm en als het uit staat dan niet. Maar als je de kraan opendraait terwijl het warmwater op uit staat dan gaat meestal de ketel evengoed wel branden en duurt het gewoon langer voor er warm water komt (maar er wordt wel gas verbruikt).

    Er zijn ook ketels waarbij warm water uit betekent dat het water echt koud blijft. Bij mijn weten is het nooit een instelmogelijkheid op de ketel, maar gewoon een beslissing van de fabrikant cq interpretatie wat aan/uit eigenlijk betekent.

    Los daarvan moet je soms op de ketel in een van de menu's wel aangeven of je de ketel zelf het warmwater aan/uit wilt laten zetten of dat de thermostaat dit mag doen. Bijvoorbeeld bij Intergas ketels is dat het geval. Standaard mag de thermostaat daar de warmwater instelling niet aanpassen.

  • fjg85
    Opties

    Hier ook een  Remeha Calenta Ace 40C. Heeft iemand hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Heb je de eerdere reactie al gelezen?

  • fjg85
    Opties
    Dag Rob2, bedankt voor je reactie. Ja zeker. Ik zag daar wel enkele suggesties maar stond hierboven ook een concrete oplossing voor de calente ace 40c?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee hierboven staat het algemene verhaal en de verwijzing naar de handleiding. Als daar niets in staat dan is er geen oplossing. In ieder geval niet aan de kant van Tado.