Simpele Vloerverwarming vraag

Wij hebben beneden volledig vloerverwarming zonder radiatoren.

Er is een Tado slimme thermostaat geplaatst in de kamer die verbonden is met  een wireless receiver die is aangesloten op een CV ketel via aan/uit.

De Tado slimme thermostaat weet niet dat wij volledige vloerverwarming hebben en ik heb het idee dat hij ons systeem aanstuurt als zijnde een radiator systeem.

Er worden frequente korte aan/uit cycli gebruikt i.p.v. minder frequente lange aan/uit cycli wat veel beter werkt met vloerverwarming omdat het een heel traag systeem is.

Ik heb begrepen dat Tado support de parameters op afstand beter kan afstemmen op vloerverwarming of is dit iets wat de thermostaat uiteindelijk zelf leert?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Reacties

  • Interessante vraag want je kunt geen enkele regeltechnische instelling maken in Tado voor zover ik weet, dit in tegenstelling tot producten van Honeywell.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Klopt je kunt zelf niks eraan veranderen maar de servicedesk schijnt dat wel te kunnen. Er is echter geen documentatie beschikbaar van hoe het precies werkt en welke parameters men kan aanpassen. En nadat men iets heeft aangepast kun je ook niet zien wat ze veranderd hebben en hoe het nu staat.

  • Ik vrees dat ea nog een behoorlijk nadeel gaat worden met de komst van warmtepompen welke beduidend complexer te besturen zijn.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ik heb een ellenlange discussie gehad met een tado medewerker. Dat ging over de korte pulsen voor stoken. Daar waar ik aangaf dat het voor mij beter was om langer op laag niveau te stoken ipv van korte heftige stoten blijven ze volhouden dat dit echt beter is.
    Ik heb het opgegeven.
    Voor dit jaar ga ik het proberen met een lage cv temperatuur en vermogen omlaag gezet naar 10Kw.