Expert mode en meerdere zones samenwerken

Ik ben zeer tevreden over de tado, maar ik heb al vaak contact gehad met de helpdesk om specifieke parameters aan te passen.
Mij lijkt het slim om een expert mode te maken, waar je dan verschillende dingen kunt instellen:
- slider waarmee je kunt bepalen hoeveel invloed de zon heeft. Dus iets van geen, weinig, gemiddeld, veel en heel veel.
- instellen per zone welk type verwarming er in zit. Denk aan vloerverwarming, radiator, lage temperatuur radiator enz.
- andere sliders waar je zelf het gedrag kunt bepalen


Meerdere zones:
- meerdere zones combineren. Denk aan een woonkamer waar de vloerverwarming de hoofdwarmte afgeeft, maar als het te koud wordt, dan er een 2de zone geactiveerd wordt met radiatoren. Dat de tado thermostaat dan ook gedeeld kan worden met meerdere zones.
34
34 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • HGB
    HGB ✭✭✭

    Helemaal mee eens! Kun je deze vraag plaatsen onder 'Suggesties, ideeën en verbeteringen'? Dan kan ik, en kunnen hopelijk meer mensen, een stem toekennen.

  • zoals maximum temperatuur instellen per radiatorknop

  • Expert modes zou mooi zijn :) Nu heb ik geen idee welke parameters door de medewerkers worden aangepast. Of eventueel eerst een readonly modes zodat we ook zien wat er aangepast wordt?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je ziet hoe lang deze suggestie al open staat, en je ziet meerdere andere suggesties die op hetzelfde neerkomen.

    Echter er wordt niets mee gedaan. Er is nog niet eens documentatie van welke parameters er precies zijn en hoe het systeem dan uiteindelijk werkt (welke factoren, in huis en extern, en parameters). Laat staan dat je ergens kunt zien hoe de parameters staan of hoe eventuele "zelflerende" parameters nu uitwerken.

  • HGB
    HGB ✭✭✭

    En bepalen wie er toestemming heeft om welke instellingen te veranderen.