Thuis Algemene vragen en opmerkingen

Geolocatie werkt niet

Ik heb een tijdje Tado niet kunnen gebruiken wegens een probleem met de combi wifi-signaal en app. Nu heb ik een paar weken de app opnieuw gebruikt en blijkt de geolocatie niet te werken als de app niet op de achtergrond aan blijft staan!? (Dat las ik op het forum) Tot voor vorig jaar nog nooit last van gehad en nu ontdek ik dat mijn verwarming al een maand blijft draaien terwijl ik niet thuis ben 😠 Besparen en ecologisch denken 😒😒😒

Reacties

• Ben benieuwd naar het antwoord
  • Hoi Angéline,

Ik weet niet wat voor mobiel je hebt, maar als het een Iphone is, moet je het volgende even checken:

1. Ga naar Iphone -> Instellingen
    2. Ga naar Privacy
    3. Ga naar Locatievoorzieningen
    4. Ga naar Tado
    5. Kijk welke instelling er is bij Tado. Er zijn 3 keuzes tav STA TOEGANG TOT LOCATIE TOE: Nooit, Bij Gebruik van app of Altijd. Kies de laatste. Volgens mij moet het dan goed werken.
  • BasLBasL
    november 2019 aangepast
    :/ Heb sinds enige tijd veel problemen met de geolocatie. Alle instellingen staan zoals aangeraden, maar de app merkt thuiskomst pas wanneer de app daadwerkelijk wordt geopend. Heeft het iets met de nieuwere iOS-versies te maken?
  • Ik heb IOS 12.4.1. De geolocatie werkt prima.

• Hier heeft de app het ook pas door als ik thuis ben. De instellingen meermaals nagekeken maar helaas. Nu zet ik hem manueel aan als ik naar huis ga vertrekken...
  • Bij mij idem dito, tevens geeft de geolocatie soms aan dat ik thuis ben terwijl ik toch echt 100 km verwijderd van mijn woning ben. Als ik weg ga, dan geeft hij het goed aan, echter dan is mijn vrouw nog thuis en ga ik dus de verwarming niet uitzetten. Vervolgens gaat zij in de middag weg, dan geeft hij aan dat ik thuis ben, niet dus.....

Kan er geen knop komen in de app dat je alles op afwezig zet, zonder geolocatie want dat werkt voor geen meter.

• Knop voor afwezig lijkt mij ook handig. Bij mij (Android) heb ik nog nooit een afwezig melding gezien, wat volgens mij wel zou moeten als ik verder dan 400m van huis ben.

Log In of Registreer om te reageren.