Aansturing verwarming zichtbaar

Ik zou graag (minimaal in de app, maar als kan ook op de slimme thermostaat) graag een symbool zien waarmee ik kan zien dat de thermostaat de verwarming geactiveerd heeft (een stuursignaal geeft). Oftewel dat het inwendige contact daarvoor geactiveerd is. En dat dit symbool weer verdwijnt als dit stuursignaal weer uit is.
25
25 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• Las ergens dat als er in de app te lezen is ‘ingesteld op ##*’ de radiatorknop of thermostaat gesloten is en als er staat ‘verwarm naar ##*’ de knop of thermostaat open is.

Dat klopt niet, want als het bij mij in de kamer 22,3* graden is en de thermostaat is ingesteld op 20* staat er nog steeds ‘verwarm naar 20*.

• Precies dit zoek ik ook.

Radiatoren blijven over het algemeen lang warm en dan is het niet duidelijk of de TADO nog bezig is de kamer te verwarmen of dat het signaal off al naar de CV-Ketel is gestuurd en dat het dus restwarmte is die ervoor zorgt dat de radiatoren warm zijn.

• Mag ik het anders formuleren:
    Het zou fijn zijn als het Warmtevraag-symbool (met 1-2-3 vlammetjes) ook zichtbaar zou zijn in de tegels op het hoofdscherm in de app.
    Dat is sneller zichtbaar en informatiever dan 'warmt op naar ##°'
    De techniek hiervoor en de ruimte hiervoor op de tegel zijn al aanwezig.
Log In of Registreer om te reageren.