Het Grote Archief

1356719

Reacties

  • Dit topic mag dus verwijderd worden!
  • Ik heb ook problemen met de extra radiatorknoppen, deze blijven toch de verwarming centraal aansturen, terwijl ik dit via support uit heb laten zetten, wat ik ook al gek vind.

    Ik zou graag willen zien dat ik de knoppen voor alleen de tijdschakeling in kan stellen.


    Ik ga deze week voor mezelf overwegen of ik de Tado wel aanhoud.

    Dit had ik niet verwacht, ben wel redelijk teleurgesteld niet eigenlijk.

    Het plezier van het makkelijke uitsluiten is wel een beetje verdwenen.

  • Graag inderdaad de mogelijkheid om de verschillende weekdagen hun eigen schema te geven, nu kunnen de doordeweekse dagen alleen maar allemaal hetzelfde schema volgen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nou dat laatste klopt niet, je kunt wel een schema kiezen waar iedere dag anders is.

    Maar dit is erg onhandig, want stel je wilt ma t/m do hetzelfde schema en vrijdag een andere dan ben je verpiicht om dat ma t/m do schema 4 keer in te voeren. Er is geen functie om eerst ma in te voeren en die dan te copieren naar di, wo en do!

    Zelfs een Honeywell Chronoterm kan dat. Waarom een Tado die zo "slim" zou zijn dan niet???

  • Heb een 7 tal slimme radiator knoppen. Helaas geven ze allen ongeveer 10% teveel aan. Dit weet ik omdat ik met 3 verschillende hygrometers heb getest. De hygrometers onderling hebben een maximaal verschil van 1 a 2 %.
    Wellicht een idee om de hygrometer in de knoppen bij te kunnen stellen?
  • In mijn huis maak ik uitgebreid gebruik van Home Assistant. Via de Tado extensie kan ik onder anderen de temperatuur van de Tado thermostaat en van de Tado Radiatorknop instellen. Tot noch toe is het echter nog niet gelukt om het warm water aan of uit te zetten, hoewel deze wel zichtbaar is in Home Assistant. Is dit mogelijk met de huidige API?

  • Hallo,
    Ik mis echt een link naar IFTT wanneer een bericht binnenkomt dat een raam open staat en wanneer het weer is gesloten! Please voeg dit toe!
  • Please IFTT mogelijkheid aanbieden om een vloerverwarmingspomp aan te laten slaan wanneer in een bepaalde ruimte de knop open staat moet een IFTT bericht worden verstuurd en deze mag nog een bericht sturen zodra de knop weer uitslaat.
  • Ik woon in een appartement waarbij tussen de voor- en achtergevel (galerij- en balkonzijde) om en nabij de 10 meter zit. In mijn woonkamer heb ik verwarmingen bij beide gevels. Op beide verwarmingen heb ik een Tado slimme thermosstaatknop zitten. Echter, door warmtestraling van de leidingen - en ook van de verwarming zelf als die aangaat - constateren de thermosstaatknoppen al vrij snel dat aan de ingestelde temperatuur voldaan wordt. Echter, in het midden van de woonkamer is die temperatuur nog niet bereikt. Eigenlijk zou ik daar een soort thermostaat willen hebben die de thermosstaatknoppen kan overrulen. Kan zoiets niet bedacht worden?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat kan, dan moet je de slimme thermostaat er bij kopen als je die niet al had.

  • Graag een optie copy/paste inbouwen om een dagprogramma te kopiëren naar een andere dag. Net zoals in de Toon mogelijk is.

    Nu is het heel bewerkelijk om een dag aan te passen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Precies, en dan meteen een mogelijkheid om een grover naar een fijner schema te copieren!

    Dus bijvoorbeeld een schema voor za/zo/weekdagen copieren naar een schema voor iedere dag apart, waarbij ma t/m vr dan allemaal gelijk zijn aan die weekdagen uit dat eerste schema. Zodat je ze daarna kunt aanpassen.

    Maar eigenlijk moet het hele slimme schema op de schop. Dit werkt gewoon niet handig. Ik wil graag een schema maken voor "dagsoorten" (weekend, werkdag, vrije dag, vrije middag enz enz) en die dan naar believen koppelen aan de dag van de week en liefst ook aan een datumschema (feestdagen, vakantie etc).

  • Graag zou ik 1 extra instelling per dag erbij willen hebben voor de badkamer , b.v van 00:00 tot 06:00 15 graden 06:00 tot 8:00 25 graden, 08:00 tot 21:00 uur 15 graden en van 21:00 uur tot 00:00 15 graden .

    of is dit al mogelijk ?? zo ja hoe dan ?? of weet iemand anders hier een oplossing voor .

  • bij 21:00 tot 00:00 bedoel ik 25 graden 😀

  • Huye
    Huye ✭✭✭
    november 2019 aangepast

    Dat is al mogelijk.

    Je k u n t een bestaand tijdsblok splitsen oftewel je k u n t een tijdsblok toevoegen.

    Er staat bij het slimme schema een grote + waarmee je dat k u n t doen.

  • Huye
    Huye ✭✭✭

    K u n t is een naughtyword ?

  • Je kan de radiatorknop toch uit zetten voor een of meer tijdsblokken in een schema?

  • Huupie
    Huupie
    november 2019 aangepast

    Een thermostaatknop met een externe temperatuur voeler. Vooral van toepassing als de thermostaatknop achter de gordijnen is geplaatst.

  • Hé bedankt , was me nog niet opgevallen , weer wat geleerd, thanks
  • Tijdens de winter zou het mooi zijn als het slimme schema gekoppeld kan worden aan de tijd waarop de zon ondergaat.

    Zodra de zon ondergaat vind ik het prettig om de verwarming een graadje hoger te zetten. Het zou fijn zijn als de Tado met het daglicht rekening zou kunnen houden, in plaats van de statische tijden in het slimme schema vast te houden.

    Daarbij zou het ook prettig zijn om een verschil in te kunnen stellen met de zonsondergang, bijv. 30 minuten voor of na.

    Dit vereist ook nog wat denkwerk van jullie zijde, of er bijvoorbeeld een minimum/maximumtijd voor de temperatuurverhoging nodig zal zijn.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Laten ze eerst het slimme schema maar eens slim maken... dat wordt allang gesuggereerd maar er is weinig of geen beweging helaas.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dit onderwerp (de beperkingen van het "slimme" schema) is al heel vaak besproken hier op het forum dus kijk eens rond wat anderen al voor verbeteringen hebben voorgesteld (waar overigens niets mee gedaan is).

  • Op mijn zolder kamers heb ik een elektrische verwarming unit staan. Dit i.v.m. geen CV op de zolder verdieping. Wat zou het mooi kunnen zijn als Tado ook een "slimme stekker" uitbrengt waarmee de elektrische verwarming geschakeld kan worden via de App van Tado. Een slimme radiatorknop maar dan als stekker. Dan kan de hele verwarming binnen mijn huis met 1 app beheert worden. Meer mensen die deze wens hebben?

  • Voor ons zou het fijn zijn als één van de kinderen aan de knop zitten dat er een melding komt dat er een wijziging plaats vind.
    Is dat te realiseren?
  • Zeker! Wij hebben een Speedheat Rugbuddy onder het tapijt in de woonkamer. Als comfortabele bijverwarming. Het zou fantastisch zijn als deze aan/uit schakelt conform de ingestelde temperatuur op de Tado met behulp van een Tado (Thermostaat-)schakelstekker!

    Zelfde geldt in de zomer voor het aan/uit schakelen van de (stekkered) Airconditioning in de slaapkamer.

    Tado kan zich nog verder uitbreiden naar dé totaaloplossing voor binnenshuis klimaatbeheersing.. ;)

  • Waarom is er een onhandige temperatuuraanduiding met 17 en 22 graden en niet gewoon 16, 17, 18 enz?
    En langs de horizontale as gewoon 11, 12, 13 enz.
  • Beetje off topic maar kijk eens naar Netro

  • Zou idd handig zijn voor in onze badkamer! Hier was het onpraktisch voor CV te plaatsen wegens plaatsgebrek.
    En klein elektrische kachel doet hier zijn werk prima. Maar dan moeten we telkens handmatig gebruiken...
  • RvdG
    RvdG
    december 2019 aangepast

    Het viel me op dat ik de warmte vraag via de iOS app niet kan zien. Deze info is wel zichtbaar indien je inlogged via de web app. Daarnaast is ook nog extra info beschikbaar die niet in de iOS app is opgenomen. Het zou fijn zijn indien deze info ook wordt toegevoegd zodat de web app qua info gelijk is aan de iOS app.

    Van beide schermen heb ik een screenshot gemaakt en bijgesloten.


Deze discussie is gesloten.