Meerdere bridges in één mijn tado

LS,

Wij hebben meerdere woonunit op ons terrein. Deze zijn allen voorzien van een eigen ketel. Nu heb ik één unit werkend met de starterskit v3+ dit werkt. Echter is de bridge niet sterk genoeg om de andere thermostaten (V3+) de ontvangen.

Nu heb ik een tweede V3+ starterskit met een extra bridge en wil deze toevoegen aan mijn tado app. Echter dit lijkt niet te kunnen.

Wat is jullie oplossing in deze?


mvg

Antwoorden

  • Michael
    Michael | Moderator

    Hallo Mark,

    Tot op heden ondersteunen wij niet meerdere woningen/bridges op één account.

    Je kunt op dit idee stemmen onder het categorie' suggeties' van ons forum.

  • Beste Mark en Michael, dit is interessant want ik heb eenzelfde situatie waar het wel lijkt te werken, maar niet helemaal zoals ik bedoeld had.

    Sinds eind 2018 heb ik een Starter Kit V3 met bridge in mijn woning en de app werkend op mijn iphone.

    Sinds vorige week heb ik in mijn kantoor op 1,5 km afstand van mijn woning ook een Starter Kit V3 met bridge.

    Die kantoorthermostaat heb ik aan mijn iphone app toegevoegd onder "extra kamer" en in de app staan nu beide thermostaten die ik op afstand kan bedienen (tenminste zo ziet het er uit).

    Mijn bedoeling was eigenlijk om in de Tado app een extra woning "kantoor" toe te voegen zodat ik kantoorgenoten toegang kan geven zonder dat ze mijn woning kunnen bedienen.

    Mark, uit jouw reactie begrijp ik dat de Tado app maar met 1 woning kan werken. Gaat dat binnenkort nog veranderen? Hoe zou je mijn situatie oplossen? Toch maar een nieuwe account voor het kantoor opzetten?

  • Ik heb precies hetzelfde probleem als Albert, waarom gereageerd tado niet op dit onderwerp? Het lijkt me dat meerdere mensen dit probleem hebben. De enige oplossing die werkt op dit moment is om een ander merk te kiezen voor je tweede locatie.
  • Beste Tado, Heel graag jullie reactie op deze gemeenschappelijke vraag.

    Ik heb twee woonadressen en ik heb voor beide adressen een Tado kit gekocht, zodat ik op beide adressen de warmte kan regelen via mijn Tado app.

    Echter, kan ik blijkbaar maar 1 internetbridge activeren in mijn Tado app.

    Mijn vraag: is dit inderdaad niet mogelijk en mocht dit wel mogelijk zijn, dan graag jullie advies hoe ik een tweede internet bridge op een ander netwerk geactiveerd kan krijgen in mijn Tado app.

    Alvast bedankt voor jullie reactie. Groeten Remko Ebbeling.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik denk niet dat Tado hier op gaat reageren, maar een beperking is de Tado app is inderdaad dat je maar 1 woning met 1 bridge kunt besturen zonder steeds uit- en in te loggen. Als je een 2e mail adres hebt kun je een 2e account aanmaken voor je 2e adres, maar dan kun je dus niet vanuit 1 app handig tussen die twee schakelen.

    Met name dat laatste (schakelen tussen 2 woningen) zou toch simpel in een app in te bouwen moeten zijn, er wordt al jaren om gevraagd maar men doet het gewoon niet. Anderen wensen dat je binnen 1 woning meerdere bridges kunt hebben, dat zal technisch waarschijnlijk lastiger zijn.

  • Ik gebruik op Android dubbel app dat werkt prima met twee accounts . Weet alleen niet of apple ook zoiets heeft? Nadeel als je de extra opties nodig hebt dan moet jee 2 x abonnement afsluiten