afwezigheidsmodus zonder geolocatie

Ik heb voor mijn huisverwarming 1 slimme thermostaat en 3 slimme radiatorknoppen.

Alle vier de onderdelen met een verschillend “slim week schema”

Nu zou ik, zonder Geolocatie te gebruiken alle vier de onderdelen voor langere tijd, op afstand in afwezigheidsmodus willen zetten (bijvoorbeeld 16C). Bij voorkeur met één handeling.

Hoe doe ik dat?

Reacties

• Als je in de app de temperatuur veranderd en vervolgens op het vinkje rechts bovenin klikt, krijg je de ingestelde temperatuur te zien met daaronder een wit vlak. In dat witte vlak zie je de tekst "tot het volgende tijdsblok: ..." en een horizontale lijn met een puntje. Sleep het puntje helemaal naar rechts tot er staat "Totdat je het annuleert." Nu blijft deze temperatuur ingesteld tot je het weer veranderd.

Het is niet de afwezigheidsmodus, maar je kan de temperatuur zo wel voor langere tijd vast zetten.

Dit moet per kamer. Wil je het in 1 handeling doen dan kan dit met de IFTTT app.

• Rob2Rob2 ✭✭✭

Je zou natuurlijk gewoon op de THUIS knop moeten kunnen drukken en dan opgeven of je wel of niet thuis bent (en wellicht zelfs wanneer je weer thuis gaat komen). Waarna alles netjes wordt ingesteld en je huis op tijd weer opwarmt.

Maar nee, dat kan niet met de Tado.

• Ik heb het niet geprobeerd, maar volgens mij is er een mogelijkheid om het systeem voor de gek te houden met de geolocatie, om het te forceren om naar de afwezigheidsmodus over te schakelen terwijl je nog thuis bent. Pas in instellingen onder woningdetails de locatie van je woning handmatig aan, zodanig dat het buiten het gebied komt van je eigen locatie volgens je smartphone. Dan krijg je een bericht om het systeem om op de afwezigheidsmodus over te schakelen. Als je weer thuis komt, dan verander je de woonlocatie weer.

• Geolocalisatie laat niet altijd toe om de woning tijdig opgewarmd te krijgen wanneer je terug binnen de perimeter komt na 'afwezig' te zijn.

Ik schakel de geolocalisatie lang genoeg op voorhand uit als ik terug naar huis ga ,dan denkt de Tado dat ik thuis ben.

Als ik terug thuis ben schakel ik geolocalisatie terug in.

Log In of Registreer om te reageren.